Про затвердження Правил благоустрою територій населених пунктів Гришковецької територіальної громади
ГРИШКОВЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
П’ятдесята сесія VIII скликання
08 жовтня 2024 с-ще Гришківці №1010
Про затвердження
Правил благоустрою територій населених пунктів
Гришковецької територіальної громади
Відповідно до ст. ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України "Про благоустрій населених пунктів", наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 року № 310 «Про затвердження Типових правил благоустрою території населеного пункту», з метою забезпечення благоустрою, сприяння належного утримання територій, дотримання чистоти та порядку на території Гришковецької селищної ради, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань земельних відносин, планування територій, будівництва, архітектури, благоустрою, охорони пам’яток, історичного середовища, транспорту, житлово-комунального господарства та комунальної власності, селищна рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Правила благоустрою територій населених пунктів Гришковецької територіальної громади, що додаються.
- Секретарю селищної ради Галині ЛИТВИНЕНКО оприлюднити дане рішення на офіційному веб-сайті Гришковецької селищної ради.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань земельних відносин, планування територій, будівництва, архітектури, благоустрою, охорони пам`яток, історичного середовища, транспорту, житлово-комунального господарства та комунальної власності.
Селищний голова Ірена ЛІСОВА
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішенням Гришковецької селищної ради від 08 жовтня 2024 року №1010
|
Правила благоустрою територій населених пунктів
Гришковецької територіальної громади
І. Загальні положення
Ці правила установлюють вимоги щодо благоустрою території населених пунктів Гришковецької територіальної громади.
1.2 У цих правилах наведені нижче терміни вживаються в таких значеннях:
1.2.1 прилегла територія - територія, яка межує із об’єктом благоустрою (його частиною) або спорудою (тимчасовою спорудою), розташованою на об’єкті благоустрою по його периметру;
1.2.2 інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Податковому кодексі України, Законах України «Про благоустрій населених пунктів», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про охорону культурної спадщини», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про органи самоорганізації населення».
1.3 Фінансування заходів із благоустрою населених пунктів Гришковецької територіальної громади здійснюється відповідно до статті 36 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
1.4 Участь громадян у фінансуванні заходів із благоустрою населених пунктів Гришковецької територіальної громади здійснюється відповідно до статті 37 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
1.5 Громадяни та юридичні особи є відповідальними за порушення цих правил згідно з вимогами законодавства України.
ІІ. Порядок здійснення благоустрою, утримання територій об’єктів благоустрою та порядок утримання тварин
2.1. Благоустрій території Гришковецької територіальної громади здійснюється з урахуванням особливостей таких територій відповідно до вимог законодавства та нормативно-технічних документів.
Проектування та будівництво об’єктів будівництва на об’єктах благоустрою здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», а також ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій. Зміна №1».
2.2. Утримання об’єктів благоустрою здійснюється відповідно до статті 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23 вересня 2003 року № 154, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2004 року за № 189/8788.
Благоустрій та утримання парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків здійснюється відповідно до планів, розроблених балансоутримувачем чи підприємством, що здійснює утримання об’єктів благоустрою, та затверджених відповідним органом державної влади чи Гришковецькою селищною радою, а об’єкта, який перебуває у приватній власності, - його власником.
2.3. Благоустрій та утримання у належному стані парків, рекреаційних зон, садів, скверів і розташованих на їхніх територіях майданчиків для дозвілля здійснюється з дотриманням вимог Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про оцінку впливу на довкілля», а також:
Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 квітня 2006 року № 105, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 року за № 880/12754;
Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697;
Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195;
ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів. Зі Зміною №1»;
інших нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів.
2.4. Благоустрій рекреаційних зон, що використовуються для організованого масового відпочинку та купання, здійснюється із дотриманням вимог нормативно-технічних документів, якими визначаються гігієнічні вимоги до зон рекреації водних об’єктів.
2.5. Не допускається знищення чи пошкодження елементів благоустрою на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків.
2.6. Господарська зона парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків з контейнерними майданчиками та громадськими вбиральнями розташовується не ближче ніж 50 м від місць масового скупчення людей.
2.7. Кількість урн для сміття на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів і розташованих на їхніх територіях майданчиків для дозвілля встановлюють з розрахунку одна урна на 800 м2 площі. На головних алеях парку відстань між урнами повинна бути не більше ніж 40 м.
Біля кожної тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності встановлюють урну для сміття місткістю не менше ніж 0,01 м-3.
2.8. Кількість контейнерів для сміття на господарських майданчиках парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків визначається за показником середнього утворення відходів за три дні.
2.9. Основне прибирання парків здійснюється після їх закриття та до восьмої години ранку. Протягом дня необхідно збирати відходи, у тому числі екскременти тварин, опале листя, проводити патрульне прибирання, поливати зелені насадження.
2.10. Облік та охорона рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, занесених до Червоної книги України, розташованих на об’єктах благоустрою, здійснюється відповідно до Закону України «Про Червону книгу України» та Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 квітня 2006 року № 105, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 року за № 880/12754.
2.11. Утримання та ремонт об’єктів благоустрою вулично-дорожньої мережі населених пунктів здійснюється з дотриманням вимог:
Закону України «Про дорожній рух»;
Закону України «Про автомобільні дороги»;
Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198;
Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678;
Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697;
ДСТУ 3090-95 «Безпека дорожнього руху. Організація робіт з експлуатації міських вулиць та доріг. Загальні положення»;
ДСТУ 3587:2022 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану»;
ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів. Зі Зміною №1»
2.12. Власник або балансоутримувач об’єкта благоустрою вулично-дорожньої мережі населених пунктів Гришковецької територільної громади забезпечує утримання такого об’єкта з необхідною кількістю машин, механізмів, спеціалізованої техніки, посипних матеріалів та реагентів.
2.13. Озеленення об’єктів благоустрою вулично-дорожньої мережі здійснюється відповідно до Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 квітня 2006 року № 105, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 року за № 880/12754.
2.14. Суб’єкти господарської діяльності, які є власниками земельних ділянок та/або землекористувачами, а також власники та/або користувачі тимчасових споруд, що розташовані в межах «червоних ліній» вулиць і доріг, зобов’язані на закріпленій території:
забезпечувати утримання та ремонт відповідної території;
утримувати та забезпечувати належний технічний стан охоронної зони інженерних комунікацій, обладнання, споруд та інших елементів дорожніх об’єктів, що використовуються, відповідно до їх функціонального призначення;
у разі виявлення небезпечних умов в експлуатації споруд і об’єктів, аварій і руйнувань, що призвели до виникнення перешкод у дорожньому русі або загрожують збереженню елементів дорожніх об’єктів, негайно повідомляти власників дорожніх об’єктів або уповноважених ними органів, а також територіальний орган або підрозділ Національної поліції України;
дотримуватись вимог норм і правил щодо охорони дорожніх об’єктів.
2.15. У межах «червоних ліній» вулиць і доріг забороняється:
розміщувати споруди та об’єкти;
смітити, псувати дорожнє покриття, обладнання, зелені насадження;
спалювати сміття, опале листя та інші відходи, складати їх для тривалого зберігання;
скидати промислові та меліоративні води в систему дорожнього зливостоку;
встановлювати намети;
випасати худобу та свійську птицю;
скидати сніг.
2.16. Місця проведення дорожніх робіт з утримання або ремонту об’єктів благоустрою на вулично-дорожній мережі повинні мати відповідне огородження, тимчасові дорожні знаки та належне освітлення в нічний час.
2.17. Усі дорожні об’єкти згідно з їх класифікацією та значенням підлягають інвентаризації, технічному обліку власниками дорожніх об’єктів або уповноваженими ними органами.
2.18. Розміри, форма та розміщення дорожніх знаків повинні відповідати вимогам Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 (далі - Правила дорожнього руху), та ДСТУ 4100:2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування. Поправка».
Розміри, форма та колір дорожньої розмітки повинні відповідати вимогам Правил дорожнього руху та ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги».
Технічні вимоги до дорожніх світлофорів та їх розміщення визначають згідно з ДСТУ 4092-2002 «Безпека дорожнього руху. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосування та вимоги безпеки».
Дорожні огородження мають відповідати вимогам ДСТУ Б В.2.3-25:2009 «Огородження дорожнє тросового типу. Загальні технічні умови», ДСТУ 8751:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження дорожні і напрямні пристрої. Правила використання. Загальні технічні вимоги», ДСТУ Б В.2.3-10-2003 «Споруди транспорту. Огородження дорожнє парапетного типу. Загальні технічні умови», ДСТУ Б В.2.3-11-2004 «Споруди транспорту. Огородження дорожнє перильного типу. Загальні технічні умови», ДСТУ Б В.2.3-12-2004 «Споруди транспорту. Огородження дорожнє металеве бар’єрного типу. Загальні технічні умови», ДСТУ 7168:2010 «Безпека дорожнього руху. Огородження дорожні тимчасові. Загальні технічні умови».
2.19. Обмеження або заборона дорожнього руху під час виконання робіт на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про дорожній рух», «Про автомобільні дороги».
2.20. Утримання штучних споруд вулично-дорожньої мережі здійснюється з додержанням вимог Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678, та нормативно-технічних документів.
Обстеження мостів і труб здійснюється з дотриманням вимог законодавства та ДБН В 2.3-6-2009 «Споруди транспорту. Мости та труби. Обстеження та випробування».
2.21. На територіях автостоянок забезпечується додержання Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195, вимог цих Типових правил, встановленого порядку паркування.
Утримання у належному стані територій автостоянок здійснюють із дотриманням вимог Правил зберігання транспортних засобів на автостоянках, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року № 115, Правил паркування транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 року № 1342, та Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697;
2.22. Роботи з утримання в належному стані територій автостоянок включають:
очищення, миття, відновлення і заміну дорожніх знаків та інформаційних стендів (щитів), належне утримання дорожньої розмітки місць для стоянки або паркування, в’їздів та виїздів, а також транспортних або пішохідних огороджень (у разі наявності);
систематичне очищення території та під’їзних шляхів від пилу, сміття та листя шляхом їх підмітання та миття;
забезпечення постійного очищення території та під’їзних шляхів від снігу, починаючи з початку снігопаду, та від ожеледі, починаючи з моменту її виникнення, і обробки їх фрикційними та іншими протиожеледними матеріалами;
утримання та поточний ремонт дорожнього покриття і під’їзних шляхів, а також систем поверхневого водовідведення у межах території (у разі наявності);
забезпечення утримання та належного функціонування засобів та обладнання зовнішнього освітлення території;
утримання систем протипожежного захисту та зовнішнього протипожежного водопроводу;
утримання первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників), пожежного інвентарю, обладнання та засобів пожежогасіння;
утримання зелених насаджень, їх охорона та відновлення.
2.23. На автостоянках забороняється: засмічувати територію, мити транспортні засоби в непередбачених для цього місцях, розпалювати вогнища, здійснювати торгівлю, зливати відпрацьовані мастила на землю чи дорожнє покриття, псувати обладнання місць стоянки, паркування, пошкоджувати зелені насадження.
Автостоянки використовують виключно за цільовим призначенням.
2.24. Утримання територій пляжів у належному стані здійснюється з дотриманням вимог Водного кодексу України, Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195.
2.25. Утримання кладовищ, а також інших місць поховання здійснюється з дотриманням вимог:
Закону України «Про поховання та похоронну справу»;
Порядку утримання кладовищ та інших місць поховань, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19 листопада 2003 року № 193, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 08 вересня 2004 року за № 1113/9712;
Державних санітарних правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України» (ДСанПіН 2.2.2.028-99), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 01 липня 1999 року № 28.
2.26. Утримання дитячих, спортивних та інших майданчиків для дозвілля та відпочинку здійснюється з додержанням санітарних і технічних норм, які забезпечують безпечне користування ними. Наявне обладнання, спортивні, розважальні та інші споруди, інші елементи благоустрою повинні підтримуватися у належному технічному стані, своєчасно очищатися від бруду, сміття, снігу, льоду. Не допускається наявність небезпечного для життя та здоров’я громадян обладнання, елементів благоустрою.
2.27. Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації об’єктів благоустрою визначається Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженою наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 29 жовтня 2012 року № 550, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 19 листопада 2012 року за № 1937/22249.
ІІІ. Вимоги до впорядкування територій підприємств,
установ, організацій у сфері благоустрою населених пунктів
3.1. Підприємства, установи, організації, які розміщуються на території об’єкта благоустрою, можуть утримувати закріплену за ними територію або брати пайову участь в утриманні цього об’єкта на умовах договору, укладеного із балансоутримувачем.
Визначення обсягів пайової участі підприємств, установ, організацій (В), які розміщуються на території об’єкта благоустрою, в утриманні цього об’єкта здійснюють органи місцевого самоврядування за формулою
В = Пз х Сбв,
де |
Пз |
- |
загальна площа території, закріпленої за підприємством, установою, організацією; |
|
Сбв |
- |
базова вартість одного квадратного метра земель у межах населеного пункту, визначена у технічній документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів. |
3.2. Підприємства, установи й організації на власних та закріплених територіях повинні здійснювати увесь комплекс робіт, спрямованих на забезпечення та постійне підтримання чистоти і порядку, збереження зелених насаджень, а саме:
забезпечення постійного прибирання сміття, побутових відходів, бруду, опалого листя, снігу з метою утримання об’єктів благоустрою та прилеглих територій у належному санітарному стані (тротуари прибираються вздовж всієї ділянки будинку, домоволодіння (в межах належності) - до бордюрного каменю);
забезпечення вивезення сміття, бруду, побутових відходів, опалого листя на відведені для цього ділянки або об’єкти поводження з відходами. Вивезення сміття, побутових відходів здійснюється шляхом укладення відповідних договорів із підприємствами;
регулярне миття об’єктів та елементів благоустрою (у разі їх придатності до миття) з періодичністю, яка дасть можливість забезпечити їх утримання у належному санітарному стані;
регулярне прибирання контейнерних майданчиків з періодичністю, яка дасть можливість забезпечити їх утримання у належному санітарному стані;
утримання приміщень громадських вбиралень, у тому числі дворових, вбиралень на кінцевих зупинках громадського транспорту у належному санітарному та технічному стані;
очищення опор ліній електропередач, стовбурів дерев, стовпів, парканів, будівель, інших елементів благоустрою від оголошень, реклам, вивішених у недозволених місцях;
спостереження за станом водоприймальних та оглядових колодязів підземних інженерних мереж, колодязів пожежних гідрантів. У разі виявлення відкритих люків або інших недоліків в утриманні інженерних мереж про це повідомляють організації, які їх експлуатують, для негайного приведення цих мереж у належний стан;
регулярне знищення бур’янів, скошення трави заввишки більше ніж 10 см, видалення сухостійних дерев та чагарників, видалення сухого та пошкодженого гілля та забезпечення їх видалення;
регулярне обстеження власних та прилеглих (закріплених) територій з метою виявлення амброзії полинолистої, інших карантинних рослин, вжиття негайних заходів з їх знищення;
здійснення заходів, що забезпечують збереження зелених насаджень, квітників, газонів;
вжиття протягом року необхідних заходів боротьби зі шкідниками та хворобами зелених насаджень, а також з поширенням сезонних комах і кліщів, що становлять загрозу здоров’ю населення;
усунення на закріплених за ними об’єктах благоустрою (їх частинах) за власний рахунок та в установлені строки пошкоджень інженерних мереж або наслідків аварій, що сталися з їх вини;
усунення на закріплених за ними об’єктах благоустрою (їх частинах) наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
3.3. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які експлуатують ліхтарі вуличного освітлення, засоби та обладнання зовнішнього освітлення, світлових покажчиків розміщення пожежних гідрантів, установки з декоративного підсвічування будинків, будівель, споруд, вивісок, вітрин, світлової реклами, зобов’язані забезпечувати їх належний режим роботи та технічний стан.
Усі вітрини повинні бути обладнані спеціальною освітлювальною апаратурою, переважно енергозберігаючою.
3.4. Освітлення має бути рівномірним і не повинно засліплювати учасників дорожнього руху та освітлювати квартири житлових будинків.
Вуличне освітлення повинно вмикатися відповідно до встановленого графіка залежно від пори року та природних умов.
Розміщення обладнання архітектурно-художнього освітлення на фасаді будівель та споруд здійснюється виключно на підставі згоди власника будівлі або приміщень.
На пішохідних переходах, а також ділянках автомобільних доріг, проспектах, магістралях з високим рівнем небезпеки відключення освітлення у темний час доби забороняється.
IV. Вимоги до утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою - територіях загального користування
4.1. Утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою - територіях загального користування здійснюється згідно з Правилами утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 квітня 2006 року № 105, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 року за № 880/12754, та цими Правилами.
4.2. Інвентаризація зелених насаджень здійснюється відповідно до Інструкції з інвентаризації зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 грудня 2001 року № 226, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 25 лютого 2002 року за № 182/6470.
4.3. Замовники будівництва повинні огороджувати зелені насадження, щоб запобігти їх пошкодженню.
4.4. Видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється відповідно до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2006 року № 1045 та Правил утримання та збереження полезахисних лісових смуг, розташованих на землях сільськогосподарського призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 650.
4.5. Забороняється самовільне знищення, пошкодження або видалення зелених насаджень.
Видалення зелених насаджень, збір квітів, грибів на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів, майданчиків здійснюється відповідно до законодавства у сфері охорони та утримання зелених насаджень.
4.6. Для озеленення територій населених пунктів використовуються види рослин аборигенної флори та їх декоративні форми.
4.7. Забороняється використовувати в озелененні територій населених пунктів інвазивні (чужорідні) види рослин.
V. Вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту територій
5.1. Утримання споруд інженерного захисту територій від небезпечних геологічних процесів здійснюється з дотриманням вимог:
постанови Кабінету Міністрів України від 08 листопада 1996 року № 1369 «Про інженерний захист територій, об’єктів і споруд від зсувів»;
Правил експлуатації споруд інженерного захисту територій населених пунктів від підтоплення, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 січня 2012 року № 23, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2012 року за № 170/20483;
ДСТУ-Н Б В.2.5-61:2012 «Настанова з улаштування систем поверхневого водовідведення».
5.2. Утримання фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється відповідно до Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 138.
VІ. Вимоги до санітарного очищення території
6.1. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються суб’єктом господарювання, який уповноважений Гришковецькою селищною радою на конкурсних засадах відповідно до Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2023 року № 918.
6.2. Зберігання побутових відходів здійснюється згідно з вимогами Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195, та Методики роздільного збирання побутових відходів, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 13 грудня 2023 року № 1130, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 02 лютого 2024 року за № 168/41513.
6.3. Роздільне збирання побутових відходів, включаючи небезпечні відходи у їх складі, здійснюється власниками таких відходів з дотриманням вимог:
Закону України «Про управління відходами»;
Про затвердження Правил надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про надання послуги з управління побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2023 року № 835;
Методики роздільного збирання побутових відходів, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 13 грудня 2023 року № 1130, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 02 лютого 2024 року за № 168/41513;
Порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 березня 2017 року № 57, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2017 року за № 505/30373.
Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195;
Державних будівельних норм «Склад та зміст схеми санітарного очищення населеного пункту» (ДБН Б.2.2-6:2013);
інших нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів у сфері поводження з відходами.
6.4. Зберігання вилучених та зібраних небезпечних відходів у складі побутових відходів здійснюється в спеціально організованих відповідно до схеми санітарного очищення населеного пункту місцях їх тимчасового зберігання до передачі їх спеціалізованим організаціям, що мають ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
6.5. Механізоване посипання піщаною або змішаною сумішшю та оброблення іншими дозволеними для цієї мети матеріалами проїзної частини вулиць, тротуарів, площ, мостів, шляхопроводів, перехресть, підйомів і узвозів у зимовий період здійснюється за нормами та з періодичністю, визначеними Технічними правилами ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затвердженими наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678.
6.6. Власники, балансоутримувачі або особи, які утримують території населених пунктів, зобов’язані:
мати власний необхідний для прибирання снігу і льоду ручний інвентар (лопати металеві або дерев’яні, мітли, кригоруби), достатній запас матеріалу для посипання з метою своєчасного проведення протиожеледних заходів;
прибирати сніг негайно (від початку снігопаду) для запобігання утворенню накату;
негайно очищати дахи, карнизи та інші елементи будинків, споруд, будівель від снігу та бурульок із дотриманням застережних заходів щодо безпеки руху пішоходів, не допускаючи пошкодження покрівель будинків і споруд, зелених насаджень, електромереж, рекламних конструкцій тощо; огороджувати небезпечні місця на тротуарах, переходах; вивозити сніг та бурульки, що зняті з дахів, карнизів та інших елементів будинків, споруд, будівель протягом доби;
повністю розчищати снігові вали над зливостічними колодязями, розміщеними на вулицях і дорогах, з яких сніг не передбачається вивозити на снігозвалище;
очищати від снігу, льоду та бруду оголовки зливостічних колодязів та дощоприймачів у разі сніготанення та на початку весняного періоду;
очищати від снігу, льоду, бруду оголовки колодязів для розташування пожежних гідрантів, розміщених на вулицях і дорогах.
VІІ. Розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій територій у числовому значенні
Межі утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій наведено у Додатку 1 до цих правил.
VІІІ. Порядок розміщення малих архітектурних форм
8.1. Проєктування малих архітектурних форм здійснюється з дотриманням Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198, та ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій. Зміна №1».
8.2. Кількість розміщуваних малих архітектурних форм визначається залежно від функціонального призначення території і кількості відвідувачів на цій території, виходячи з таких принципів: екологічність, безпека (відсутність гострих кутів), зручність у користуванні, легкість очищення, привабливий зовнішній вигляд.
Розміщення малих архітектурних форм не повинно ускладнювати або унеможливлювати доступ до пожежних гідрантів, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, обладнання та засобів пожежогасіння.
8.3. Підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив’язки тимчасової споруди. Для її розміщення замовник, який має намір встановити тимчасову споруду, звертається до виконавчого комітету Гришковецької селищної ради із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення тимчасової споруди.
8.4. З метою забезпечення максимально доступного користування територіями загального користування особами з вадами зору малі архітектурні форми треба підбирати яскравих (контрастних) тонів або фарбувати яскравими (контрастними) кольорами.
Для оформлення мобільного і вертикального озеленення застосовують такі види конструкцій: трельяжі, шпалери, перголи, альтанки, квіткарки, вазони, навіси, амфори.
Садові, паркові лави необхідно розставляти згідно з планами парків, скверів, зелених зон, утримувати їх у справному стані, фарбувати не рідше двох разів на рік. Садові, паркові лави встановлюються та утримуються підприємствами, що утримують відповідні об’єкти благоустрою. Утримання садових, паркових лав включає їх миття, очищення від пилу і снігу, поточний ремонт.
8.5. Розміщення тимчасових споруд (далі - ТС) торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності здійснюється відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244 та Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417.
8.6. Кожна стаціонарна ТС має бути забезпечена зовнішнім освітленням та прилеглим покриттям удосконаленого зразка відповідно до вимог законодавства.
8.7. При розміщенні ТС мають бути враховані вимоги щодо пішохідної та транспортної доступності (розвантаження товарів). У разі розміщення ТС на відстані більше 2 метрів від тротуару, до неї з тротуару будується пішохідна доріжка завширшки не менш як 1,5 метра.
8.8. Біля кожної ТС встановлюється однотипна урна для сміття, обов’язки з обслуговування якої покладається на її власника. Стаціонарні ТС за бажанням власника можуть обладнуватись декоративними елементами, вазонами для квітів тощо.
8.9. Не допускається користування ТС, а також пересувними елементами вуличної торгівлі, якщо їх власники не дотримуються вимог нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів щодо благоустрою прилеглої території та забезпечення належного утримання та використання інженерного обладнання.
IX. Порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів
9.1. Контроль у сфері благоустрою населених пунктів Гришковецької територіальної громади спрямований на забезпечення дотримання органами місцевого самоврядування, всіма підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, приватними підприємцями, громадянами, в тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог Закону України “Про благоустрій населених пунктів”, інших нормативно-правових актів та цих Правил.
9.2. Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів Гришковецької територіальної громади здійснюється відповідно до статті 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
9.3. Громадський контроль у сфері благоустрою населеного пункту здійснюється відповідно до статті 41 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
Х. Вимоги до здійснення благоустрою та утримання присадибної і прилеглої до присадибної ділянки території та прибудинкової території
10.1. Утримання прибудинкової території здійснюється з дотриманням вимог Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за № 927/11207, та ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій».
Для визначення прибудинкових територій багатоквартирних будинків застосовується Національний стандарт України ДСТУ-Н Б Б.2.2-9:2013 «Настанова щодо розподілу територій мікрорайонів (кварталів) для визначення прибудинкових територій багатоквартирної забудови», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 лютого 2014 року № 56.
10.2. Благоустрій присадибної ділянки та прилеглої до присадибної ділянки території здійснюється власником або користувачем цієї ділянки. Власник або користувач присадибної ділянки може на умовах договору, укладеного з органом місцевого самоврядування, забезпечувати належне утримання території загального користування, прилеглої до його присадибної ділянки.
10.3. Організація благоустрою присадибної ділянки, на якій розміщені житлові будинки, господарські будівлі та споруди, що в порядку, визначеному законодавством, взяті на облік як безхазяйне майно або передані в комунальну власність як безхазяйне майно, здійснюється Гришковецькою селищною радою.
10.4. Забороняється складати опале листя на прибудинкових територіях, а також поряд з контейнерними майданчиками.
10.5. Забороняється викидати трупи собак, котів та інших тварин або захоронювати їх у не відведених для цього місцях (контейнерах для сміття, газонах тощо).
10.6. Дороги, проїзди та проходи до будівель, споруд, пожежних вододжерел, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, обладнання та засобів пожежогасіння мають бути у вільному доступі, утримуватися справними, взимку очищатися від снігу. Забороняється довільно зменшувати нормативну ширину доріг та проїздів.
Додаток 1 до Правил благоустрою територій населених пунктів Гришковецької територіальної громади |
МЕЖІ
утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій
№ з/п |
Прилегла територія |
Суб’єкти господарювання, на яких покладається утримання прилеглої території |
Межі утримання прилеглої території підприємства, установи, організації (не менше) |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Двори, тротуари, покриття проїзної частини проїздів, прибудинкової території житлового фонду ЖК, ЖБК і ОСББ |
Житловий кооператив, житлово-будівельний кооператив, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку |
20 м від межі відведеної земельної ділянки та до проїжджої частини вулиці |
2 |
Двори, тротуари, майданчики, покриття проїжджої частини вулиці, інші території земельних ділянок, що надані у власність або користування юридичним або фізичним особам |
Власники або користувачі земельних ділянок |
20 м від межі земельної ділянки та до проїжджої частини вулиці |
3 |
Території, прилеглі до об’єктів соціальної інфраструктури |
Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти |
15 м від межі земельної ділянки до проїжджої частини вулиці |
4 |
Території, прилеглі до автозаправних станцій |
Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти |
50 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці |
5 |
Території, прилеглі до торговельних центрів, об’єктів побутового обслуговування, громадського харчування, авторемонтних майстерень, магазинів, ринків, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності |
Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти |
20 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці |
6 |
Території, прилеглі до колективних гаражів |
Гаражно-будівельні кооперативи |
20 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці |
7 |
Території, прилеглі до центрально-теплових, трансформаторних, газорозподільних, тяглових підстанцій |
Підприємства, установи, організації, на балансі яких знаходяться вказані об’єкти |
у радіусі 10 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці |
8 |
Автобусні зупинки та зупинки маршрутних транспортних засобів і стоянки (місця відстою) маршрутних таксі |
Відповідні дорожньо-експлуатаційні підприємства або інші суб’єкти господарювання на договірних засадах |
у радіусі 20 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці |
9 |
Майданчики для паркування |
Суб’єкти господарювання, які утримують майданчики для паркування |
20 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці |
10 |
Мости, шляхопроводи, інші штучні споруди, території під шляхопроводами |
Балансоутримувачі штучних споруд |
10 м від периметру споруд |
11 |
Контейнерні майданчики |
Балансоутримувачі територій, на яких розміщено контейнерні майданчики |
5 м від периметру споруди |
12 |
Території, відведені під проектування та забудову |
Фізичні особи, яким відповідно до законодавства відведені земельні ділянки, незалежно від того, ведуться на них роботи чи не ведуться |
20 м від межі земельної ділянки, яка відведена під проектування та забудову, та до проїжджої частини вулиці |
|
|
|
|
Секретар ради Галина ЛИТВИНЕНКО
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проєкту регуляторного акту – рішення сесії селищної ради «Про затвердження Правил благоустрою територій
населених пунктів Гришковецької територіальної громади»
Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення «Про затвердження Правил благоустрою територій населених пунктів Гришковецької територіальної громади» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (зі змінами), Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.
I. Визначення проблеми
Проблема, яку передбачається вирішити шляхом регулювання – це відсутність чітко встановлених правил та норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою; відсутність чітко встановленого комплексу заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку на території селищної ради, зокрема, порядку санітарного очищення, особливостей утримання території житлової та громадської забудови, зелених зон; відсутності у юридичних та фізичних осіб договорів на вивезення твердих побутових відходів, складування відходів у непризначених місцях.
Відповідно до Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в Україні», Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №310 від 27.11.2017 «Про затвердження Типових правил благоустрою території населеного пункту» виникає необхідність прийняття нового регуляторного акта, який чітко регламентує права та обов’язки юридичних осіб всіх форм власності, підприємців, фізичних осіб, об’єднань громадян та мешканців Гришковецької територіальної громади у сфері благоустрою.
Суть проблеми полягає у:
відсутності чіткого нормативного регулювання прав та обов’язків суб’єктів у сфері благоустрою;
відсутності норм та правил поведінки, що забезпечують утримання об’єктів та елементів благоустрою належним чином, за порушення яких можливо притягнути винних осіб до відповідальності;
наявності розміщення будівельних матеріалів на тротуарах, біля доріг загального користування;
самовільне знищення зелених насаджень, спалювання сухої рослинності;
наявність стихійних сміттєзвалищ.
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
Так |
- |
Держава (територіальна громада) |
Так |
- |
Суб’єкти господарювання ( в т.ч. суб’єкти малого підприємництва) |
Так |
- |
Розв’язання викладених проблем за допомогою ринкових механізмів не є можливим, оскільки для вирішення проблем благоустрою на всій території Гришковецької територіальної громади необхідно прийняти нормативно-правовий акт, який відповідає Типовим правилам благоустрою населеного пункту, нормативним змінам у законодавчій базі та буде обов’язковим для дотримання виконавчими органами селищної ради у межах повноважень, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, їх керівниками, працівниками, приватними підприємцями та громадянами.
Чинні нормативно-правові акти не регулюють відносини у сфері благоустрою таким чином, що забезпечувало б їх виконання. На сьогодні відсутні Правила благоустрою, утримання території, забезпечення чистоти і порядку на території селищної ради, які б в повній мірі вирішували дані проблеми. Визначені проблеми справляють негативний вплив, перш за все, на жителів громади, яким не забезпечується сприятливе для життєдіяльності середовище, у тому числі, захист довкілля, належний санітарний стан, збереження об’єктів те елементів благоустрою. Зокрема, накопичення сміття на прибудинкових територіях призводить до загрози виникнення інфекційних захворювань та збільшення кількості безпритульних тварин; захаращення доріг, накопичення відходів на дорогах заважають руху автомобільного транспорту та очищенню доріг в зимовий період від снігу; неутримання у належному стані елементів благоустрою (твердого покриття вулиць, зелених насаджень, спортивних споруд, зупинок громадського транспорту, тимчасових споруд та інших) у цілому порушує права мешканців на сприятливе для життя середовище. Негативний вплив зазначених проблем зазнають також суб’єкти господарювання. Порушення благоустрою призводить до неможливості ефективно здійснювати господарську діяльність.
II. Цілі державного регулювання
Основними цілями є регулювання благоустрою населених пунктів, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності середовища, захист довкілля, покращення санітарного стану та мікроклімату на території селищної ради, збереження об’єктів та елементів благоустрою, у тому числі зелених насаджень, їх раціональне використання, належне утримання та охорона.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Відсутність регулювання |
Ця альтернатива не передбачає будь-яких дій з боку органу місцевого самоврядування та є не прийнятною для Гришковецької територіальної громади, оскільки Правила, як нормативно-правовий акт, не були затверджені, що не дає можливості за допомогою сучасних важелів регулювати відносини у сфері благоустрою |
Альтернатива 2 Забезпечення регулювання шляхом прийняття нового регуляторного акта |
Ця альтернатива передбачає утворення нового єдиного нормативно-правового акта, що регулює відносини у сфері благоустрою та відповідає вимогам чинного законодавства, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення спиятливих умов для життєдіяльності громадян |
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Витрати пов’язані з здійсненням заходів пов’язаних з благоустроєм та санітарним очищенням міста в межах бюджетних призначень |
Альтернатива 2 |
Упорядкування відносин між суб'єктами у сфері благоустрою відповідно до державних норм, стандартів і правил щодо питань благоустрою Покращення санітарного стану території громади та збереження елементів благоустрою громади |
Відсутні, оскільки реалізація акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат |
|
|
|
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Створення сприятливих умов для життєдіяльності мешканців громади Покращення благоустрою об’єктів, зон, парків, вулично - дорожньої мережі, майданчиків, кладовищ тощо |
Витрати, пов’язані з здійсненням благоустрою та утримання присадибної ділянки та прибудинкової території |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
- |
4 |
22 |
383 |
409 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
- |
0,99 |
5,37 |
93,64 |
100 |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Врегульовані відносини у сфері благоустрою територій |
Часові витрати на ознайомлення з Порядком благоустрою (з 2 год.*48,0=96,0 грн. на 1 СПД, 96,0*409 СПД = 39264 грн.) Витрати пов’язані з благоустроєм території, прилеглої до об’єкта, де здійснюється господарська діяльність.( 1215,00 грн.в рік на 1 СПД на придбання інструментів для прибирання * 409= 496935,00 грн та 28096,5( фонд оплати праці) *4( к-ть підприємств ) = 112386 грн. в рік для оплати праці двірника для середнього бізнесу) |
Під час проведення оцінки впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва окремо кількісно визначено витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (Додаток 1)
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
|||
Альтернатива 1 |
1 |
У рази залишення даної ситуації без змін, проблема існуватиме надалі, що не забезпечить досягнення поставленої мети. Дана альтернатива є неприйнятною |
|||
Альтернатива 2 |
4 |
Проблема більше існувати не буде. Альтернатива забезпечує досягнення цілей, регулює відносини у сфері благоустрою, відповідає вимогам чинного законодавства та поширює свою дію на території всієї територіальної громади |
|||
|
|
|
|||
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
||
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Витрати коштів з місцевого бюджету на здійснення додаткових заходів з благоустрою територій, ліквідації стихійних звалищ, прибирання опалого листя, снігу та льоду тощо |
Не забезпечується досягнення цілей |
||
Альтернатива 2 |
Додаткові надходження до місцевого бюджету; врегулювання відносин, що виникають у сфері благоустрою; упорядкування відносин між суб’єктами Гришковецької територіальної громади та суб’єктами господарювання, окремими громадянами у сфері благоустрою |
Орган місцевого самоврядування: відсутні Громадяни: витрати, пов’язані з здійсненням благоустрою та утримання прибудинкової території та присадибної ділянки Суб’єкти господарювання: часові витрати на ознайомлення з Порядком благоустрою (2 год.*48,0=96,0 грн. на 1 СПД, 96,0*409 СПД = 39264 грн.) Витрати пов’язані з благоустроєм території, прилеглої до об’єкта , де здійснюється господарська діяльність.( 1215,00 грн.в рік на 1 СПД на придбання інструментів для прибирання * 409= 496935,00 грн та 28096,5( фонд оплати праці) *4( к-ть підприємств ) = 112386 грн. в рік для оплати праці двірника для середнього бізнесу) Сумарні витрати, грн: 648585,0 грн |
Затвердженя цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, встановить єдине регулювання, не примножуючи кількості нормативно-правових актів з питання благоустрою. При виборі зазначеної альтернативи буде максимально досягнуто цілі державного регулювання. |
||
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2 |
Альтернатива забезпечує досягнення цілей, регулює відносини у сфері благоустрою, відповідає вимогам чинного законодавства та поширює свою дію на території всієї територіальної громади |
Зміни чинного законодавства України можуть призвести до необхідності внесення змін до регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
У рази залишення даної ситуації без змін, проблема існуватиме надалі, що не забезпечить досягнення поставленої мети. Дана альтернатива є неприйнятною |
У разі залишення даної ситуації без змін зовнішні чинники на дію регуляторного акта відсутні. |
Таким чином, для реалізації обрано альтернативу 2, яка забезпечить регулювання шляхом прийняття нового нормативно-правового акта, що регулює відносини у сфері благоустрою, відповідає вимогам чинного законодавства та поширює свою дію на території всієї територіальної громади.
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Дія запропонованого регуляторного акта поширюється на суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у власних/орендованих приміщеннях на власних/орендованих земельних ділянках
Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв'язати проблему:
Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом прийняття рішення сесії Гришковецької селищної ради «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Гришковецької територіальної громади».
Заходи, які має здійснити Гришковецька селищна рада, для впровадження цього регуляторного акта:
1. Забезпечити інформування громадськості про проєкт регуляторного акта через розміщення повідомлення про оприлюднення проєкту регуляторного акта на офіційному веб-сайті селищної ради;
2. Надати проєкт регуляторного акта постійній відповідальній комісії селищної ради для вивчення та підготовки експертного висновку щодо відповідності проєкту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
3. Отримати пропозиції (в разі наявності) по удосконаленню даного регуляторного акта від Державної регуляторної служби України.
4. Прийняти рішення на пленарному засіданні сесії селищної ради.
5. Забезпечити інформування громадськості та суб’єктів господарювання про прийняте рішення шляхом його публікації та шляхом розміщення на офіційному веб-сайті селищної ради.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва здійснюється згідно Тесту малого підприємництва (Додаток 2).
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий або до прийняття нових нормативних актів.
У разі потреби, можуть вноситися зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності або у разі змін в законодавчій базі.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
№ |
Назва показника |
Одиниця виміру |
Очікувані показники за 1 рік |
Очікувані показники за 5 років |
1 |
розмір надходжень до місцевого бюджету, пов'язаних з дією регуляторного акта |
грн |
0 |
0 |
2 |
кількість суб'єктів господарювання та фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта |
од. |
409 |
409 |
3 |
Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб`єктами господарювання та/або фізичними особами, пов`язаними з виконанням вимог акта |
грн
год. |
648585,0
2 |
1286457,0
2 |
|
Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта |
% |
100 |
100 |
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Базове відстеження буде проведено через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності акта.
Не пізніше ніж через 2 (два) роки з дня набрання чинності цим актом здійснюється повторне відстеження результативності, де будуть відображені показники за період з моменту закінчення проведення базового відстеження, за результатами якого буде визначена повнота та ефективність регуляторного акта.
Періодичні відстеження результативності цього акта будуть здійснюватись кожні 3(три) роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Для такого відстеження використовуватимуться статистичні дані, дані установ та підприємств.
Додаток 1
до Аналізу впливу
регуляторного акта
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
Альтернатива 1
Порядковий номер |
Витрати |
За перший рік |
За п’ять років |
1 |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень |
0 |
0 |
2 |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень |
0 |
0 |
3 |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень |
0 |
0 |
4 |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень |
0 |
0 |
5 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень |
0 |
0 |
6 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень |
0 |
0 |
7 |
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень |
0 |
0 |
8 |
Інше (уточнити), гривень |
0 |
0 |
9 |
РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень |
0 |
0 |
10 |
Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць |
4 |
4 |
11 |
Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень |
0 |
0 |
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Вид витрат |
У перший рік |
Періодичні (за рік) |
Витрати за п’ять років |
||
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо |
0 |
0 |
0 |
||
Вид витрат |
Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік) |
Витрати за п’ять років |
|||
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів) |
0 |
0 |
|||
|
|
|
|
|
|
Вид витрат |
Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій за рік |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу) |
0 |
0 |
0 |
0 |
Вид витрат |
Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік) |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо) |
0 |
0 |
0 |
0 |
Вид витрат |
Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо) |
Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий) |
Разом за рік (стартовий) |
Витрати за п’ять років |
|||
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо) |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
Вид витрат |
За рік (стартовий) |
Періодичні |
Витрати за п’ять років |
||||
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо) |
0 |
0 |
0 |
||||
Вид витрат |
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) |
Витрати за |
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу |
0 |
0 |
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
Альтернатива 2
Порядковий номер |
Витрати |
За перший рік |
За п’ять років |
1 |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень |
0 |
0 |
2 |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень |
0 |
0 |
3 |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень |
0 |
0 |
4 |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень |
0 |
0 |
5 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень |
0 |
0 |
6 |
Витрати на оборотні (придбання інструментів для прибирання на прилеглій території), гривень |
1215 |
1743 |
7 |
Витрати, пов’язані із збільшенням фонду оплати праці працюючому персоналу за прибирання прилеглої території ( з 01.01.2024 по 31.03.2024: 0,25 ставки двірника 7100,00*0,25= 1775,00 грн та 6700*0,25=390,5 ( ЄСВ); 1775+390,5=2165,5 грн. в місяць) 2165,5*3= 6496,50 грн.- витрати за 3 міс.; з 01.04.2024: 0,25 ставки двірника 8000,00*0,25= 2000,00 грн та 6700*0,25=400 ( ЄСВ); 2000+400=2400 грн. в місяць) 2400*9= 21600 грн.- витрати за 9 міс.; 6496,50+21600=28096,50 грн – витрати за рік), гривень |
28096,50 |
143296,5 |
8 |
Інше (витрати на ознайомлення з Порядком благоустрою), (2 год.*48,0=96,0), гривень |
96,0 |
96,0 |
9 |
РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень |
29407,5 |
145135,5 |
10 |
Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць |
4 |
4 |
11 |
Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень |
117630 |
580542 |
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Вид витрат |
У перший рік |
Періодичні (за рік) |
Витрати за п’ять років |
||
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо |
0 |
0 |
0 |
||
Вид витрат |
Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік) |
Витрати за п’ять років |
|||
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів) |
0 |
0 |
|||
Вид витрат |
Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій за рік |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу) |
0 |
0 |
0 |
0 |
Вид витрат |
Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік) |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо) |
0 |
0 |
0 |
0 |
Вид витрат |
Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо) |
Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий) |
Разом за рік (стартовий) |
Витрати за п’ять років |
|||
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо) |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
Вид витрат |
За рік (стартовий) |
Періодичні |
Витрати за п’ять років |
||||
Витрати на оборотні активи (придбання інструментів для прибирання на прилеглій території) |
1215 |
132 |
1743 |
||||
Вид витрат |
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) |
Витрати за |
Витрати, пов’язані із збільшенням фонду оплати праці |
28096,5 |
143296,5 |
Інші витрати (часові) |
96,0 |
96,0 |
Додаток 2
до Аналізу впливу
регуляторного акта
БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ
на адміністрування регулювання для суб’єктів великого і середнього підприємництва
Розрахунок витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:
_____________Гришковецька селищна рада______________________
(назва державного органу)
Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання) |
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта |
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень |
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
камеральні |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
виїзні |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6. Підготовка звітності за результатами регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7. Інші адміністративні процедури (уточнити): |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Разом за рік |
Х |
Х |
Х |
Х |
0 |
Сумарно за п’ять років |
Х |
Х |
Х |
Х |
0 |
Якщо державне регулювання передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу), необхідно визначити повний запланований річний бюджет нового органу (структурного підрозділу) ____ х 5 років = _____ гривень.
Порядковий номер |
Назва державного органу |
Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень |
Сумарні витрати на адміністрування регулювання за |
|
Гришковецька селищна рада |
0 |
0 |
________ |
|
|
|
Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва |
|
|
|
Додаток 3
до Аналізу впливу
регуляторного акта
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено у період з 02 січня 2024 р. по 11 січня 2024 р.
Порядковий номер |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
Робоча нарада з керівниками відділу земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища, відділу організаційно-кадрової та правової роботи, сектору з питань економіки та розвитку інфраструктури, КП «Добробут-19» |
5 |
Доопрацювати проект регуляторного акта з врахуванням пропозицій учасників наради |
2 |
Проведення телефонних консультацій з підприємцями громади щодо Правил благоустрою |
27 |
Отримання інформації та надання пропозицій щодо Правил благоустрою Гришковецької територіальної громади |
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 405 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 22 (одиниці) та мікропідприємництва 383 (одиниці);
питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 99,01% (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
0 |
0 |
0 |
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
0 |
0 |
0 |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
0 |
0 |
0 |
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
0 |
0 |
0 |
5 |
Інші процедури (придбання інструментів для прибирання на прилеглій території) |
1215,0 |
132,0 |
1743,0 |
6 |
Разом, гривень |
1215,0 |
132,0 |
1743,0 |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
405 |
||
8 |
Сумарно, гривень |
492075,0 |
53460,0 |
705915,0 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання |
96,0 |
00 |
96,0 |
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
11 |
Процедури офіційного звітування |
0 |
0 |
0 |
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
0 |
0 |
0 |
13 |
Інші процедури (уточнити) |
0 |
0 |
0 |
14 |
Разом, гривень |
96,0 |
0 |
96,0 |
15 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
405 |
||
16 |
Сумарно, гривень |
38880,0 |
0 |
38880,0 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:
не передбачено
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв) |
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта |
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень |
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
камеральні |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
виїзні |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6. Підготовка звітності за результатами регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7. Інші адміністративні процедури (уточнити): |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Разом за рік |
Х |
Х |
Х |
Х |
0 |
Сумарно за п’ять років |
Х |
Х |
Х |
Х |
0 |
__________
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п’ять років |
1 |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
492075,0 |
705915,0 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для |
38880,0 |
38880,0 |
суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
|
|
|
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
530955,0 |
705915,0 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
0 |
0 |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
530955,0 |
705915,0 |
- Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Процедура, що потребує корегування |
Коригуючий механізм |
Не передбачено |
Не передбачено |
На основі запропонованих компенсаторів для суб’єктів малого підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб’єктів малого підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.
Показник |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
Заплановане регулювання |
530955,0 |
705915,0 |
За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва |
Не передбачено |
Не передбачено |
Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва |
0 |
0 |
Селищний голова Ірена ЛІСОВА