A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Гришковецька громада
Житомирська область, Бердичівський район

Про затвердження Правил благоустрою територій населених пунктів Гришковецької селищної ради

 

 

УКРАЇНА

ГРИШКОВЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

                 

________________ сесія                                                            VIIІ скликання

 

від _________2021 року                                                     №

 

Про затвердження Правил благоустрою територій

населених пунктів Гришковецької селищної ради

         Відповідно до ст. ст. 25, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 року № 310 «Про затвердження Типових правил благоустрою території населеного пункту», з метою забезпечення благоустрою, сприяння належного утримання територій, дотримання чистоти та порядку на території Гришковецької селищної ради, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань земельних відносин, планування територій, будівництва, архітектури, благоустрою, охорони памяток, історичного середовища, транспорту, житлово-комунального господарства та комунальної власності, селищна рада

 

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Правила благоустрою територій населених пунктів Гришковецької селищної ради, що додаються.
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань земельних відносин, планування територій, будівництва, архітектури, благоустрою, охорони памяток, історичного середовища, транспорту, житлово-комунального господарства та комунальної власності.

 

 

 

Селищний голова                                                              Ірена ЛІСОВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

до рішення селищної ради

від              2021 року №      

 

Правила благоустрою територій населених пунктів

Гришковецької селищної ради

 

І. Загальні положення

Правила благоустрою територій населених пунктів Гришковецької селищної ради (далі –Правила) визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

1.1. Визначення термінів

У цих Правилах наведені нижче терміни вживаються в таких значеннях:

автомобільна дорога, вулиця (дорога) – частина території, у тому числі у населеному пункті, яка призначена для руху транспортних засобів і пішоходів з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху і обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу.

автомобільний транспортний засіб – колісний транспортний засіб (автобус, вантажний та легковий автомобіль, причіп, напівпричіп), який використовується для перевезення пасажирів, вантажів або виконання спеціальних робочих функцій.

балансоутримувач – це власник або юридична особа, яка згідно договору або відповідного акту з власником утримує на балансі певне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно закону.

балансоутримувач об’єкта благоустрою – визначена власником об’єкта благоустрою, фізична чи юридична особа, яка забезпечує належне утримання та своєчасний ремонт об’єкта благоустрою;

благоустрій території Гришковецької селищної ради – комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюється на території села з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля;

вулично-дорожня мережа - призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг, внутрішньо квартальні та інші проїзди, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, майдани, площі, а також автомобільні стоянки та майданчики для паркування транспортних засобів з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху;

відходи – будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворюються у процесі людської діяльності і не мають подальшого використання за місцем утворення чи виявлення та яких їх власник повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення;

відходи побутові (тверді, рідкі), сміття – усі рештки сфери споживання, які утворюються в житлових приміщеннях, організаціях, установах (пакувальні засоби, харчові рештки тощо), а також сміття з вулиць;

елементи благоустрою – покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок; зелені насадження вздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, садах, санітарно-захисних зонах, на набережних, на прибудинкових територіях; будівлі та споруди системи збирання та вивезення відходів; засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами; обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків, малі архітектурні форми, інші елементи благоустрою;

заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання;

зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях – рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

кладовище – відведена в установленому законом порядку земельна ділянка з облаштованими могилами, колумбаріями чи іншими будівлями та спорудами, призначеними для організації поховання та утримання місць поховань.

утримання в належному стані території – використання її за призначенням відповідно до генерального плану території, іншої містобудівної документації, місцевих правил забудови, правил благоустрою території сіл, селища, а також санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об’єктів благоустрою;

зелені насадження – дерева, кущі, клумби, газони, плодово-ягідні та декоративні насадження, парки, сквери, набережні, упорядковані озеленені території, зелені зони та інші об’єкти озеленення:

- зелені насадження загального користування – парки, сквери, набережні та ін.;

- зелені насадження обмеженого користування – насадження на територіях

громадських і житлових будівель, шкіл, дитячих закладів, закладів охорони здоров’я, промислових підприємств, складських територій тощо;

- зелені насадження спеціального призначення – насадження вздовж вулиць, у санітарно-захисних і охоронних зонах, на територіях кладовищ, пришляхові насадження в межах населених пунктів, захисні, водоохоронні, протипожежні та інші насадження.

мала архітектурна форма (далі МАФ) - невелика споруда декоративного, допоміжного чи іншого призначення, яка використовується для поліпшення естетичного вигляду громадських місць і міських об'єктів, організації простору і доповнює композицію будинків, їх комплексів (альтанки, павільйони, навіси; аркові арки (аркади) і колони (колонади); вуличні вази, вазони і амфори; декоративна та ігрова скульптура; вуличні меблі (лавки, лави, столи); сходи, балюстради; паркові містки; огорожі, ворота, ґрати; інформаційні стенди, дошки, вивіски; інші елементи благоустрою, визначені законодавством).

місце розташування рекламного засобу - площа зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах населеного пункту, що надається розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою).

об’єкти благоустрою – територія Гришковецької селищної ради:

- територія загального користування: парки, сквери, сади, рекреаційні зони, майданчики (дитячі, спортивні), площі, вулиці, провулки, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки, кладовища та інші території загального користування;

- прибудинкові території (територія навколо будинку, визначена актом на право

власності чи користування земельною ділянкою і призначена для обслуговування будинку);

- території підприємств, установ, організацій, підприємницьких структур та закріплені за ними договором території;

- інші території, які належать до об’єктів благоустрою території Гришковецької

селищної ради;

обмежувач руху  – засіб, який слугує перешкодою для автотранспорту.

поводження з відходами – дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання (в т.ч. роздільне), перевезення, зберігання, оброблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення;

посадові особи – особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також займають постійно чи тимчасово на підприємствах, установах чи організаціях незалежно від форм власності, посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно - господарських обов'язків, або виконують такі обов'язки за спеціальним повноваженням.

проїзна частина – частина автомобільної дороги, безпосередньо призначена для руху транспортних засобів.

прибудинкова територія – це територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди, що необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку та задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

прилегла територія прилегла територія - територія, яка межує із об’єктом благоустрою (його частиною) або спорудою (тимчасовою спорудою), розташованою на об’єкті благоустрою по його периметру;

суб’єкти благоустрою – орган місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, фізичні особи-підприємці, органи самоорганізації населення, громадяни;

територія – сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об'єктів благоустрою населених пунктів: парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, шляхів, площ, майданів, набережних, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об'єктів, об'єктів промисловості, комунально-складських та інших об'єктів у межах населеного пункту.

територія прибирання – територія, на якій проводиться комплекс заходів щодо збору, вивезення відходів (сміття), і яка складається з території суб’єкта благоустрою та закріпленої (прилеглої) території;

територія суб’єкта благоустрою – це територія в межах виділеної земельної ділянки, яка знаходиться у власності користувачів або надана в користування фізичним чи юридичним особам;

тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) – невелика одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту;

утримання будинків і прибудинкових територій – господарська діяльність, спрямована на задоволення потреб фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно з чинним законодавством.

урна для сміття – ємність для сміття, що встановлюється на вулицях і у громадських приміщеннях, маленький контейнер для сміття.

цільове призначення – призначення для певної мети, яке не може бути використане для інших потреб.

1.2. Ці Правила є нормативно-правовим актом, яким встановлюється порядок благоустрою та утримання територій населених пунктів Гришковецької селищної ради, регулювання прав та обов’язків учасників правовідносин у сфері благоустрою, визначається комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку на території селища та відповідних населених пунктів.

         Правила спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини і є обов’язковими для виконання на всій території селища та відповідних населених пунктів, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, їх керівниками, працівниками та громадянами.

1.3. Об’єкти благоустрою територій населених пунктів Гришковецької селищної ради використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог цих Правил, місцевих правил забудови, інших вимог, передбачених законодавством України.

1.4. Повноваження Гришковецької селищної ради у сфері благоустрою визначені Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», «Про органи самоорганізації населення», іншими законами та нормативно-правовими актами України, які регулюють правовідносини у сфері благоустрою населених пунктів.

1.5. Гришковецька селищна рада забезпечує вільний доступ населення, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності до цих Правил. Правила є відкритими та доступними. Вільний доступ до Правил забезпечується шляхом розміщення на офіційному веб-сайті селищної ради.

1.6. Правила розроблені на підставі Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про відходи»,  Типових правил благоустрою території населеного пункту, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 27.11.2017 року № 310 та інших нормативно-правових актів України.

1.7. Правила містять загальнообов’язкові для територій населених пунктів Гришковецької селищної ради норми, за порушення яких винні особи притягуються до відповідальності, встановленої чинним законодавством  України.

1.8 Зміни та доповнення до Правил вносяться рішенням сесії  Гришковецької селищної ради.

 

ІІ. Порядок здійснення благоустрою, утримання територій об’єктів благоустрою та порядок утримання тварин

2.1. Благоустрій території парків, садів, зон зелених насаджень, скверів, майданчиків для дозвілля та відпочинку, кладовищ здійснюється відповідно з додержанням цих Правил в порядку та обсязі, що забезпечує задоволення соціально-культурних потреб громадян, умови безпеки їх життю та здоров’ю з додержанням природоохоронного законодавства.

Благоустрій та утримання у належному стані вказаних у цьому пункті територій включає:

- санітарне очищення: прибирання сміття, відходів, листя; встановлення, щоденне та по мірі наповнення очищення урн; утримання контейнерів для сміття та відходів, укладення договорів на їх вивезення;

- освітлення територій;

- озеленення, збереження зелених насаджень;

- відновлення території у міжсезонний період, після стихійних природних явищ, аварій, в інших випадках;

- утримання у належному стані відповідно до цих Правил належних балансоутримувачу будівель, споруд та їх фасадів, що розташовані на території парків, рекреаційних зон, садів, зон зелених насаджень, скверів і майданчиків для дозвілля та відпочинку;

- встановлення та утримання у належному стані обладнання, приладів освітлення, садових лав, таблиць планів території, меморіальних дошок, пам’ятників та інших елементів благоустрою;

- забезпечення безпечних умов перебування та відпочинку громадян;

- забезпечення безпечної та належної роботи атракціонів, обладнання майданчиків для дозвілля та відпочинку.

2.2. На територіях парків, рекреаційних зон, садів, зон зелених насаджень, скверів і майданчиків для дозвілля та відпочинку забороняється будь-яка діяльність, що непов’язана з виконанням покладених на них завдань і загрожує збереженню цих територій, а саме:

- проведення господарської і підприємницької діяльності що не відповідає їх призначенню;

- незаконна вирубка і пошкодження дерев та чагарників, а також знищення і пошкодження природного трав’яного покриву, газонів, квітників;

- їзда верхи, в’їзд і проїзд всіх видів транспортних засобів, крім спеціалізованого автотранспорту та випадків проведення господарських заходів, пов’язаних з забезпеченням функціонування зазначених об’єктів і здійснення природоохоронних заходів;

- самовільне встановлення мангалів, випалювання сухої рослинності або її залишків, а також спалювання чи захоронення деревини та інших матеріалів;

- знищення або пошкодження інформаційно-охоронних щитів, межових, охоронних і господарських знаків, пошкодження алей, стежок, рекреаційних об’єктів;

- невжиття заходів з попередження або ліквідації негативних наслідків господарської і рекреаційної діяльності, аварій, несприятливих природних явищ та іншого шкідливого впливу на збереження природних комплексів і ландшафтів парку;

- застосування пестицидів, псування та забруднення земель хімічними і радіоактивними речовинами, паливно-мастильними матеріалами, неочищеними стічними водами та іншими відходами, влаштування сміттєзвалищ, а також складування ґрунту, листя та інших будь-яких матеріалів, посипання льоду і снігу сіллю на алеях парку;

- розміщення на деревах рекламних щитів, електропроводів, добування з дерев соку і живиці, нанесення їм механічних пошкоджень;

- будь-яка діяльність, що може негативно вплинути на стан збереження природних комплексів.

Власники доріг, вулиць або уповноважені ними органи повинні здійснювати їх експлуатаційне утримання та мають право вимагати від користувачів дотримання чинних нормативно-правових актів щодо дорожнього руху, правил ремонту і утримання вказаних об’єктів, правил користування дорогами і дорожніми спорудами та їх охорони.

Забороняється самовільно використовувати дороги не за їх призначенням, встановлювати засоби організації дорожнього руху, засоби примусового обмеження швидкості («лежачих поліцейських»).

Власники, користувачі дорожніх об'єктів або уповноважені ними органи, дорожньо-експлуатаційні організації зобов'язані:

- своєчасно і якісно виконувати експлуатаційні роботи відповідно до технічних правил з дотриманням норм і стандартів з безпеки руху;

- контролювати якість робіт, що виконуються підрядними організаціями;

- забезпечувати дотримання вимог техніки безпеки, а також безпеки дорожнього руху підчас виконання дорожньо-експлуатаційних робіт.

2.2.1 Порядок утримання кладовищ.

Утримання у належному стані територій кладовищ та місць поховань передбачає використання їх за цільовим призначенням, санітарне очищення, озеленення, охорону зелених насаджень, збір та вивезення сміття тощо згідно вимог цих Правил, інших нормативно - правових актів.

Громадянам рекомендовано утримуватися від розміщення на кладовищах, що знаходяться на території громади, пластикових квітів, вінків та інших ритуальних товарів, виготовлених із пластику та інших неорганічних матеріалів та не допускати засмічення території кладовищ.

Утримання в належному естетичному та санітарному стані могил, місць родинного поховання, надмогильних споруд здійснюється відповідно їхніми власниками за рахунок власних коштів.

Існуючі місця поховання не підлягають знесенню і можуть бути перенесені тільки за рішенням селищної ради у випадку постійного підтоплення, зсуву або іншого стихійного лиха.

Поховання померлих здійснюється з дотриманням вимог санітарно-епідеміологічного законодавства та Закону України «Про поховання та похоронну справу».

Виконання будь-яких будівельних робіт у місцях поховань, на місцевості із залишками слідів давніх поховань, на територіях закритих кладовищ, а також у прилеглих до місць поховань охоронних зонах забороняється.

2.3. Власники транспортних засобів зобов'язані виключати можливість винесення на дорожні об'єкти землі, каміння, будівельних матеріалів, а також засмічення проїзної частини внаслідок переповнення кузова транспортного засобу сипучими матеріалами, пошкодження тари, розвіювання безтарних вантажів, руху із незакріпленим вантажем, забруднення або запилення повітря.

2.3.1. Забороняється заправляти транспортні засоби паливно-мастильними матеріалами з автомобільних та інших пересувних бензогазозаправників, займатися торгівлею паливно-мастильними та іншими матеріалами і виробами, а також мити транспортні засоби на проїзній частині дорожніх об'єктів, узбіччі та тротуарах.

2.3.2. Забороняється перевезення будівельного сміття та сипучих матеріалів відкритим способом.

2.4. Власники та користувачі земельних ділянок, а також власники або користувачі будівель та споруд, малих архітектурних форм, інженерних комунікацій, що розташовані в межах вулиць населених пунктів і доріг, зобов'язані:

- установлювати і утримувати в справному стані огорожі і вживати заходи для запобігання неконтрольованому виходу худоби та свійської птиці на дорожні об'єкти;

- забезпечувати прибирання сміття, снігу, опалого листя та інших відходів, а в разі необхідності проводити обробку тротуарів протиожеледними матеріалами;

- забезпечувати належний технічний стан інженерних комунікацій, обладнання, споруд та інших використовуваних елементів дорожніх об'єктів відповідно до їх функціонального призначення та діючих нормативів;

2.5. У межах сільських вулиць і доріг забороняється:

- розміщувати гаражі, голуб’ятники та інші споруди й об'єкти, крім об’єктів, визначених відповідними державними будівельними нормами і правилами;

- розміщувати контейнери та іншу тару для твердих побутових і харчових відходів;

- скидати на проїзну частину дороги сніг, смітити, псувати дорожнє покриття, обладнання, зелені насадження;

- спалювати сміття, опале листя та інші відходи, складати їх для тривалого зберігання;

- скидати промислові, меліоративні і каналізаційні води в систему дорожнього зливостоку;

- встановлювати намети та влаштовувати місця для відпочинку;

- самовільно виконувати будь-які роботи без одержання на те дозволу, якщо це

передбачено Законом.

2.6. Власники, користувачі дорожніх об'єктів або уповноважені ними органи, дорожньо-експлуатаційні організації, користувачі дорожніх об'єктів та спеціалізовані служби організації дорожнього руху зобов'язані забезпечувати зручні і безпечні умови руху, сприяти збільшенню пропускної спроможності дорожніх об'єктів, запобігати травмуванню учасників дорожнього руху, пошкодженню транспортних засобів і дорожніх об'єктів, забрудненню навколишнього середовища, здійснювати інші заходи відповідно до вимог чинного законодавства.

2.7. Всі дорожні об'єкти згідно з їх класифікацією та значенням підлягають інвентаризації, технічному обліку і паспортизації власниками дорожніх об'єктів або уповноваженими ними органами.

2.8. Ремонт і утримання дорожніх об'єктів повинні виконуватися відповідно до Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 р. № 198, інших будівельних та санітарних норм та правил.

Якість робіт з ремонту та утриманню об'єктів повинна відповідати вимогам комфортності, економічності та безпеки дорожнього руху.

2.9. На територіях місць для стоянки транспортних засобів забезпечується додержання «Правил зберігання транспортних засобів на автостоянках», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 р. №115, «Правил паркування транспортних засобів», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1342, загальних вимог санітарного очищення територій, вимог цих Правил, встановленого порядку та режиму паркування.

2.10. Утримання у належному санітарно-екологічному стані територій місць для стоянки транспортних засобів (автостоянок, місць паркування) здійснюють їх балансоутримувачі або особи, яким передані зазначені території у користування на підставі цивільно-правових угод, або особи, на яких обов’язок з утримання відповідної території покладений договором або актом органу місцевого самоврядування.

У випадку розміщення місць для паркування на проїзній частині дороги санітарне очищення території здійснюють особи, на яких покладено обов’язок з прибирання такої дороги, або особи, на яких обов’язок з утримання відповідної території покладено договором або актом органу місцевого самоврядування.

2.11. У спеціально обладнаних місцях для стоянки транспортних засобів забороняється:

- засмічувати територію, а також мити транспортні засоби в непередбачених для цього місцях;

- розпалювати вогнища;

- зливати відпрацьовані мастила на землю, дорожнє покриття;

- псувати обладнання місць стоянки, паркування, пошкоджувати зелені насадження.

2.12. Місця для стоянки транспортних засобів (автостоянки, місця паркування) використовуються виключно за цільовим призначенням. Не допускається завалювання території місць для стоянки транспортних засобів (автостоянок, місць паркування).

Особи, яким передано території для стоянки транспортних засобів, зобов’язані укладати договори на вивезення та утилізацію відходів.

2.13. Майданчики для дозвілля та відпочинку повинні бути безпечними для життя та здоров’я громадян, наявне обладнання, спортивні, розважальні та інші споруди, інші елементи благоустрою повинні підтримуватися у належному стані, своєчасно очищатися від бруду, сміття, снігу, льоду. Не допускається наявність поламаного, небезпечного для життя та здоров’я громадян обладнання, елементів благоустрою.

2.14. Місця для організації ярмарків та майданчики для сезонної торгівлі утримуються особами, яким зазначені території надаються з метою проведення цих заходів.

Організація ярмарків, майданчиків сезонної торгівлі має відповідати санітарним, протипожежним нормам і правилам.

2.15. Особи, яким дозволяється організація ярмарків та/або сезонної торгівлі, зобов’язані:

- забезпечити належне утримання території, у тому числі санітарне очищення;

- укласти договір на вивезення твердих побутових відходів та вторинної сировини;

- встановити сміттєзбірники, урни для роздільного збирання відходів та сміття;

- забезпечити збереження всіх елементів благоустрою, у тому числі зелених насаджень на наданій території.

2.16. Контроль за порядком організації ярмарків та сезонної торгівлі здійснюють уповноважені посадові особи селищної ради, інспектор з благоустрою селищної ради, інші уповноважені органи державної влади та місцевого самоврядування в межах своїх повноважень.

2.17. Порядок утримання тварин.

2.17.1. Суб'єкти господарювання, громадяни, іноземці, особи без громадянства – власники собак, котів, свійської худоби та птиці тощо зобов'язані дотримуватись санітарно-гігієнічних норм і правил їх утримання, визначених нормативно - правовими, правовими актами за умови обов'язкового забезпечення безпеки людей.

2.17.2. Фізичні та юридичні особи, які утримують домашніх тварин, малу та велику рогату худобу зобов'язані дотримуватися вимог нормативно-правових актів, санітарно- гігієнічних і ветеринарних норм та правил, а також не допускати порушень прав і законних інтересів інших фізичних і юридичних осіб та не створювати загрози безпеці людей та інших тварин.

2.17.3. Вигул тварин здійснюється за правилами та вимогами встановленими чинним законодавством.

2.17.4. Власники або утримувачі собак, котів та інших тварин зобов’язані: тримати собак для охорони суб’єктів господарювання, територій приватних будинковолодінь на прив'язі або в спеціально обладнаних приміщеннях (вольєрах);

про наявність собак застерігати відповідною табличкою, що вивішується на огороджену територію (при вході);

не допускати, щоб собаки, коти та інші тварини забруднювали екскрементами квартири, сходові клітини та інші місця загального користування в будинках, дворах, вулицях тощо;

прибирати екскременти за тваринами.

2.17.5. Особа, яка супроводжує тварину, зобов'язана забезпечити:

безпеку оточуючих людей і тварин, а також майна від заподіяння шкоди цією твариною;

безпеку дорожнього руху при проходженні з домашньою твариною біля транспортних шляхів і при їх переході шляхом безпосереднього контролю за її поведінкою.

При супроводженні домашніх тварин не допускається залишати їх без нагляду.

2.17.6. Власникам або утримувачам собак, котів та інших тварин забороняється:

утримувати хижих тварин не зареєстрованими та без відповідних дозволів;

викидати трупи тварин (в тому числі хворих), або захоронювати їх у не відведених для цього місцях без дотриманя санітарних норм.

 

ІІІ. Вимоги до впорядкування територій підприємств,

установ, організацій у сфері благоустрою населених пунктів

3.1. Підприємства, установи, організації, які розміщуються на території об’єкта благоустрою, можуть утримувати закріплену за ними територію або брати пайову участь в утриманні цього об’єкта на умовах договору, укладеного із балансоутримувачем. Визначення обсягів пайової участі підприємств, установ, організацій (В), які розміщуються на території об’єкта благоустрою, в утриманні цього об’єкта здійснюють органи місцевого самоврядування за формулою

В = Пз х Сбв,

де

Пз

-

загальна площа території, закріпленої за підприємством, установою, організацією;

 

Сбв

-

базова вартість одного квадратного метра земель у межах населеного пункту, визначена у технічній документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів.

3.2. Підприємства, установи й організації на власних та закріплених територіях повинні здійснювати увесь комплекс робіт, спрямованих на забезпечення та постійне підтримання чистоти і порядку, збереження зелених насаджень, а саме:

забезпечення постійного прибирання сміття, побутових відходів, бруду, опалого листя, снігу з метою утримання об’єктів благоустрою та прилеглих територій у належному санітарному стані (тротуари прибираються вздовж всієї ділянки будинку, домоволодіння (в межах належності) - до бордюрного каменю);

забезпечення вивезення сміття, бруду, побутових відходів, опалого листя на відведені для цього ділянки або об’єкти поводження з відходами. Вивезення сміття, побутових відходів здійснюється шляхом укладення відповідних договорів із підприємствами;

регулярне миття об’єктів та елементів благоустрою (у разі їх придатності до миття) з періодичністю, яка дасть можливість забезпечити їх утримання у належному санітарному стані;

регулярне прибирання контейнерних майданчиків з періодичністю, яка дасть можливість забезпечити їх утримання у належному санітарному стані;

утримання приміщень громадських вбиралень, у тому числі дворових, вбиралень на кінцевих зупинках громадського транспорту у належному санітарному та технічному стані;

         очищення опор ліній електропередач, стовбурів дерев, стовпів, парканів, будівель, інших елементів благоустрою від оголошень, реклам, вивішених у недозволених місцях;

         спостереження за станом водоприймальних та оглядових колодязів підземних інженерних мереж, колодязів пожежних гідрантів. У разі виявлення відкритих люків або інших недоліків в утриманні інженерних мереж про це повідомляють організації, які їх експлуатують, для негайного приведення цих мереж у належний стан;

         регулярне знищення бур’янів, скошення трави заввишки більше ніж 10 см, видалення сухостійних дерев та чагарників, видалення сухого та пошкодженого гілля та забезпечення їх видалення;

         регулярне обстеження власних та прилеглих (закріплених) територій з метою виявлення амброзії полинолистої, інших карантинних рослин, вжиття негайних заходів з їх знищення;

         здійснення заходів, що забезпечують збереження зелених насаджень, квітників, газонів;

         вжиття протягом року необхідних заходів боротьби зі шкідниками та хворобами зелених насаджень, а також з поширенням сезонних комах і кліщів, що становлять загрозу здоров’ю населення;

         усунення на закріплених за ними об’єктах благоустрою (їх частинах) за власний рахунок та в установлені строки пошкоджень інженерних мереж або наслідків аварій, що сталися з їх вини;

         усунення на закріплених за ними об’єктах благоустрою (їх частинах) наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

3.3. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які експлуатують ліхтарі вуличного освітлення, засоби та обладнання зовнішнього освітлення, світлових покажчиків розміщення пожежних гідрантів, установки з декоративного підсвічування будинків, будівель, споруд, вивісок, вітрин, світлової реклами, зобов’язані забезпечувати їх належний режим роботи та технічний стан.

Усі вітрини повинні бути обладнані спеціальною освітлювальною апаратурою, переважно енергозберігаючою.

3.4. Освітлення має бути рівномірним і не повинно засліплювати учасників дорожнього руху та освітлювати квартири житлових будинків.

Вуличне освітлення повинно вмикатися відповідно до встановленого графіка залежно від пори року та природних умов.

Розміщення обладнання архітектурно-художнього освітлення на фасаді будівель та споруд здійснюється виключно на підставі згоди власника будівлі або приміщень.

На пішохідних переходах, а також ділянках автомобільних доріг, проспектах, магістралях з високим рівнем небезпеки відключення освітлення у темний час доби забороняється.

 

IV.  Вимоги до утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою - територіях загального користування

         4.1. Утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою - територіях загального користування здійснюється згідно з Правилами утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 квітня 2006 року № 105, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 року за № 880/12754, та цими Типовими правилами.

         4.2. Інвентаризація зелених насаджень здійснюється відповідно до Інструкції з інвентаризації зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 грудня 2001 року № 226, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 25 лютого 2002 року за № 182/6470.

         4.3. Замовники будівництва повинні огороджувати зелені насадження, щоб запобігти їх пошкодженню.

         4.4. Видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється відповідно до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2006 року № 1045 та Правил утримання та збереження полезахисних лісових смуг, розташованих на землях сільськогосподарського призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 650.

         4.5. Забороняється самовільне знищення, пошкодження або видалення зелених насаджень.

         Видалення зелених насаджень, збір квітів, грибів на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів, майданчиків здійснюється відповідно до законодавства у сфері охорони та утримання зелених насаджень.

4.6. Для озеленення територій населених пунктів використовуються види рослин аборигенної флори та їх декоративні форми.

4.7. Забороняється використовувати в озелененні територій населених пунктів інвазивні (чужорідні) види рослин.

 

V. Вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту територій

5.1. Утримання споруд інженерного захисту територій від небезпечних геологічних процесів здійснюється з дотриманням вимог:

постанови Кабінету Міністрів України від 08 листопада 1996 року № 1369 «Про інженерний захист територій, об’єктів і споруд від зсувів»;

Правил експлуатації споруд інженерного захисту територій населених пунктів від підтоплення, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 січня 2012 року № 23, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2012 року за № 170/20483;

ДСТУ-Н Б В.2.5-61:2012 «Настанова з улаштування систем поверхневого водовідведення».

5.2. Утримання фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється відповідно до Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 138.

VІ. Вимоги до санітарного очищення території

6.1. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються суб’єктом господарювання, який уповноважений на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173.

6.2. Зберігання побутових відходів здійснюється згідно з вимогами Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195, та Методики роздільного збирання побутових відходів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 серпня 2011 року № 133, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за № 1157/19895.

6.3. Роздільне збирання побутових відходів, включаючи небезпечні відходи у їх складі, здійснюється власниками таких відходів з дотриманням вимог:

Закону України «Про відходи»;

Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 року № 1070;

Методики роздільного збирання побутових відходів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 серпня 2011 року № 133, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за № 1157/19895;

Порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 березня 2017 року № 57, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2017 року за № 505/30373.

Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195;

Державних будівельних норм «Склад та зміст схеми санітарного очищення населеного пункту» (ДБН Б.2.2-6:2013);

інших нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів у сфері поводження з відходами.

6.4. Зберігання вилучених та зібраних небезпечних відходів у складі побутових відходів здійснюється в спеціально організованих відповідно до схеми санітарного очищення населеного пункту місцях їх тимчасового зберігання до передачі їх спеціалізованим організаціям, що мають ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.

6.5. Механізоване посипання піщаною або змішаною сумішшю та оброблення іншими дозволеними для цієї мети матеріалами проїзної частини вулиць, тротуарів, площ, мостів, шляхопроводів, перехресть, підйомів і узвозів у зимовий період здійснюється за нормами та з періодичністю, визначеними Технічними правилами ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затвердженими наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678.

6.6. Власники, балансоутримувачі або особи, які утримують території населених пунктів, зобов’язані:

мати власний необхідний для прибирання снігу і льоду ручний інвентар (лопати металеві або дерев’яні, мітли, кригоруби), достатній запас матеріалу для посипання з метою своєчасного проведення протиожеледних заходів;

прибирати сніг негайно (від початку снігопаду) для запобігання утворенню накату;

негайно очищати дахи, карнизи та інші елементи будинків, споруд, будівель від снігу та бурульок із дотриманням застережних заходів щодо безпеки руху пішоходів, не допускаючи пошкодження покрівель будинків і споруд, зелених насаджень, електромереж, рекламних конструкцій тощо; огороджувати небезпечні місця на тротуарах, переходах; вивозити сніг та бурульки, що зняті з дахів, карнизів та інших елементів будинків, споруд, будівель протягом доби;

повністю розчищати снігові вали над зливостічними колодязями, розміщеними на вулицях і дорогах, з яких сніг не передбачається вивозити на снігозвалище;

очищати від снігу, льоду та бруду оголовки зливостічних колодязів та дощоприймачів у разі сніготанення та на початку весняного періоду;

очищати від снігу, льоду, бруду оголовки колодязів для розташування пожежних гідрантів, розміщених на вулицях і дорогах.

 

VІІ.  Розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій територій у числовому значенні

Межі утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій наведено у додатку 1 до цих правил.

 

VІІІ. Порядок розміщення малих архітектурних форм

8.1. Проєктування малих архітектурних форм здійснюється з дотриманням Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198, та ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій».

8.2. Кількість розміщуваних малих архітектурних форм визначається залежно від функціонального призначення території і кількості відвідувачів на цій території, виходячи з таких принципів: екологічність, безпека (відсутність гострих кутів), зручність у користуванні, легкість очищення, привабливий зовнішній вигляд.

Розміщення малих архітектурних форм не повинно ускладнювати або унеможливлювати доступ до пожежних гідрантів, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, обладнання та засобів пожежогасіння.

 8.3. Підставою для проведення робіт щодо встановлення малих архітектурних форм та тимчасових споруд є рішення, прийняте виконавчим комітетом Гришковецької селищної ради на підставі звернення замовника та погодження зі всіма зацікавленими організаціями, що володіють чи є балансоутримувачами інженерних і кабельних мереж.

8.4. З метою забезпечення максимально доступного користування територіями загального користування особами з вадами зору малі архітектурні форми треба підбирати яскравих (контрастних) тонів або фарбувати яскравими (контрастними) кольорами.

Для оформлення мобільного і вертикального озеленення застосовують такі види конструкцій: трельяжі, шпалери, перголи, альтанки, квіткарки, вазони, навіси, амфори.

Садові, паркові лави необхідно розставляти згідно з планами парків, скверів, зелених зон, утримувати їх у справному стані, фарбувати не рідше двох разів на рік. Садові, паркові лави встановлюються та утримуються підприємствами, що утримують відповідні об’єкти благоустрою. Утримання садових, паркових лав включає їх миття, очищення від пилу і снігу, поточний ремонт.

8.5. Розміщення тимчасових споруд (далі - ТС) торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності здійснюється відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244 та Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417.

Кожна стаціонарна ТС має бути забезпечена зовнішнім освітленням та прилеглим покриттям удосконаленого зразка відповідно до вимог законодавства.

При розміщенні ТС мають бути враховані вимоги щодо пішохідної та транспортної доступності (розвантаження товарів). У разі розміщення ТС на відстані більше 2 метрів від тротуару, до неї з тротуару будується пішохідна доріжка завширшки не менш як 1,5 метра.

Забороняється вчиняти дії, що тягнуть за собою порушення умов благоустрою, вулично-дорожньої мережі, інших об’єктів та елементів благоустрою, ускладнення умов руху пішоходів та транспорту.

Біля кожної ТС встановлюється однотипна урна для сміття, обов’язки з обслуговування якої покладається на її власника. Стаціонарні ТС за бажанням власника можуть обладнуватись декоративними елементами, вазонами для квітів тощо.

Не допускається користування ТС, а також пересувними елементами вуличної торгівлі, якщо їх власники не дотримуються вимог нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів щодо благоустрою прилеглої території та забезпечення належного утримання та використання інженерного обладнання.

Розміщення та утримання малих архітектурних форм та тимчасових споруд у місцях, визначених для проведення заходів та ярмарків, проводиться згідно з вимогами розпорядчих документів Гришковецької селищної ради та за погодженнями з виконавчим комітетом, в яких обов’язково передбачаються заходи щодо запобігання пошкодженню об’єктів благоустрою, зелених насаджень, укладання угод на вивезення відходів, забезпечення контролю за організацією постійного прибирання закріплених і прилеглих територій, своєчасного вивезення вмісту контейнерів та урн для сміття, належного утримання біотуалетів. 

Малі архітектурні форми та тимчасові споруди, які розміщені (встановлені або збудовані) без оформленої в установленому порядку відповідної дозвільної документації, з відхиленням від проекту, вважаються самочинно розміщеними малими архітектурними формами, тимчасовими спорудами чи конструкціями. Вищезазначені об’єкти підлягають демонтажу за кошти особи, яка здійснила встановлення. 

Забороняється розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд у межах червоних ліній забудови, в охоронних зонах інженерних мереж та за рахунок зелених насаджень, у тому числі за рахунок газонів, квітників тощо, крім випадків, прямо визначених Гришковецькою селищною радою.

Особа, що самовільно встановила малі архітектурні форми, тимчасові споруди чи конструкції, несе відповідальність, встановлену чинним законодавством.

Дія цього розділу поширюється на осіб, які встановили збірно-розбірні гаражі  без відповідного дозволу.

IX. Порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів

9.1. Контроль у сфері благоустрою населених пунктів селищної ради спрямований на забезпечення дотримання органами місцевого самоврядування, всіма підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, приватними підприємцями, громадянами, в тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог Закону України “Про благоустрій населених пунктів”, інших нормативно-правових актів та цих Правил.

Самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів селищної ради здійснює виконавчий комітет Гришковецької селищної ради, в тому числі посадові особи, призначені рішенням виконавчого комітету.

Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів селищної ради здійснюється шляхом:

- проведення перевірок території;

- розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;

- участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій;

- складання посадовими особами, призначеними рішенням виконавчого комітету Гришковецької селищної ради, протоколів про адміністративні порушення у сфері благоустрою населених пунктів;

- прийняття рішень про відшкодування шкоди, завданої об’єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів;

- подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об'єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів селищної ради.

Уповноважені особи виконавчого комітету Гришковецької селищної ради та комунального підприємства видають попередження власникам (балансоутримувачам) щодо приведення їхніх об’єктів та елементів благоустрою у відповідний стан.

 

Х. Вимоги до здійснення благоустрою та утримання  присадибної і прилеглої до присадибної ділянки території та прибудинкової території

10.1. Утримання прибудинкової території здійснюється з дотриманням вимог Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за № 927/11207, та ДБН 360-92** «Містобудування. Планування та забудова міських і сільських поселень».

Для визначення прибудинкових територій багатоквартирних будинків застосовується Національний стандарт України ДСТУ-Н Б Б.2.2-9:2013 «Настанова щодо розподілу територій мікрорайонів (кварталів) для визначення прибудинкових територій багатоквартирної забудови», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 лютого 2014 року № 56.

          10.2. Благоустрій присадибної ділянки та прилеглої до присадибної ділянки території здійснюється власником або користувачем цієї ділянки. Власник присадибної ділянки забезпечує належне утримання території загального користування, прилеглої до його присадибної ділянки до краю тротуару, що примикає до межі його присадибної ділянки, а у випадку відсутності тротуару – на відстані 2 метри від огорожі чи межі приватної території.

Громадяни - власники або землекористувачі земельних ділянок, зобов’язані:

- утримувати в належному стані присадибну ділянку та прилеглу територію;

- дотримуватись правил благоустрою;

- не порушувати права і законні інтереси інших суб’єктів благоустрою;

- складувати органічні відходи, опале листя тощо в індивідуальних господарствах на території присадибної ділянки у компостних ямах для подальшого використання їх як органічного добрива;

- споруджувати туалети та зберігати гній на відстані не менше 25 метрів від джерел питної води.

Організація благоустрою присадибної ділянки, на якій розміщені житлові будинки, господарські будівлі та споруди, що в порядку, визначеному законодавством, взяті на облік як безхазяйне майно або передані в комунальну власність як безхазяйне майно, здійснюється виконавчим комітетом Гришковецької селищної ради.

Забороняється складати опале листя на прибудинкових територіях, а також поряд з контейнерними майданчиками.

Забороняється викидати трупи собак, котів та інших тварин або захоронювати їх у не відведених для цього місцях (контейнерах для сміття, газонах тощо).

Дороги, проїзди та проходи до будівель, споруд, пожежних вододжерел, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, обладнання та засобів пожежогасіння мають бути у вільному доступі, утримуватися справними, взимку очищатися від снігу. Забороняється довільно зменшувати нормативну ширину доріг та проїздів.

Відходи та сміття вивозяться відповідними підприємствами з усіх домоволодінь на підставі укладених договорів, спеціально обладнаним транспортом.

 

ХІ. Відшкодування збитків, завданих об’єкту благоустрою.

            11.1. Збитки, завдані об'єкту благоустрою в результаті порушення законодавства з питань благоустрою населених  пунктів,  підлягають відшкодуванню за рахунок винної особи.
            11.2. Оцінка завданих збитків проводиться балансоутримувачем у разі: 
а) протиправного пошкодження чи знищення елементів благоустрою; 
б) пошкодження чи знищення елементів благоустрою при: 
            ліквідації аварій на інженерних мережах та інших елементах благоустрою; 
            здійсненні ремонту інженерних мереж; 
            видаленні аварійних сухостійних дерев та чагарників; 
            прокладанні нових інженерних мереж; 
            виконанні інших суспільно необхідних робіт. 
            11.3. У випадках пошкодження чи знищення елементів благоустрою, винна юридична чи фізична особа усуває пошкодження (відновлює елементи благоустрою) власними силами або за домовленістю з балансоутримувачем перераховує на його рахунок суму відновної вартості. Порядок визначення відновної вартості об'єктів благоустрою затверджується наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 03.11.2008 року №326. 
            11.4. Розмір відшкодування збитків, завданих об'єкту благоустрою, визначається балансоутримувачем за методикою визначення  відновної  вартості об'єктів благоустрою, затвердженою центральним  органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у  сфері  житлово-комунального господарства.
            11.5. У разі якщо пошкодження чи знищення елементів благоустрою здійснюється балансоутримувачем у ході усунення аварії на  власних інженерних  мережах  чи  власних  об'єктах  або  якщо  особу,  яка пошкодила  чи знищила елементи благоустрою, не виявлено, відновлювальні  роботи  проводяться  за  рахунок  власника об'єкта благоустрою.
            11.6. Кошти, отримані як компенсація шкоди, завданої об’єкту благоустрою, спрямовуються власнику або балансоутримувачу об’єкта благоустрою.

 

ХІІ. Відповідальність за порушення правил благоустрою.

12.1. За порушення Правил винні особи несуть відповідальність, встановлену Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законом України “Про благоустрій населених пунктів”, цими Правилами.

12.2. За фактами порушення цих Правил особи, уповноважені виконавчим комітетом Гришковецької селищної ради, інші особи, передбачені законодавством України, складають протокол про адміністративне правопорушення. Якщо уповноваженою особою виконавчого комітету Гришковецької селищної  ради було видане попередження  на усунення умов та причин, що можуть привести до порушення об’єктів благоустрою, протокол про адміністративне правопорушення складається, якщо виявлене порушення не усунуто в термін, зазначений в попередженні.

12.3. До відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягуються посадові особи та громадяни, що допустили порушення, а у разі неможливості їх виявлення – посадові особи підприємств, за якими закріплені ці території, винні у:

- порушенні встановлених державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів;

- проектуванні об’єктів благоустрою населених пунктів селищної ради з порушенням затвердженої в установленому законодавством порядку містобудівної документації та державних будівельних норм;

- порушенні встановлених законодавством екологічних, санітарно-гігієнічних вимог та санітарних норм під час проектування, розміщення, будівництва та експлуатації об’єктів благоустрою;

- самовільному зайнятті території (частини території) об’єкта благоустрою населеного пункту;

- пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об’єктів та елементів благоустрою населеного пункту;

- знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об’єктів озеленення населених пунктів, крім випадків, передбачених законом;

- забрудненні (засміченні) території населеного пункту;

- неналежному утриманні об’єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення територій населеного пункту тощо;

- самовільному  скиданні всіх видів відходів, грунту тощо у не відведених для цього місцях;

- порушенні цих Правил, зокрема:

  • завантаження контейнерів для ТПВ будівельними відходами, металобрухтом;
  • несвоєчасне прибирання території, у тому числі прилеглої та закріпленої, відповідно до розпорядження селищного голови чи рішення виконавчого комітету Гришковецької селищної ради;
  • забруднення території при перевезенні відходів, сипучих матеріалів автотранспортом та внаслідок виносу бруду за колесами автомобілів;
  • несвоєчасне вивезення твердих побутових відходів з контейнерних майданчиків;
  • несвоєчасне вивезення будівельних відходів з будівельних майданчиків;
  • відсутність укладеного договору на вивезення побутових відходів та сміття суб’єктами господарювання та фізичними особами – власниками (користувачами) індивідуальної забудови;
  • засмічення місць загального користування;
  • витоки води, фекалій та стоків на впорядковані території;
  • несвоєчасне прибирання снігу з тротуарів, пішохідних доріжок, доріг, несвоєчасне посипання їх піском, скидання снігу на проїжджу частину вулиць;
  • посипання тротуарів хімічними речовинами;
  • миття, заправку, ремонт транспортних засобів на проїжджій частині вулиць, тротуарах та у необладнаних для цього місцях;
  • складування грунту, будівельних матеріалів поза межами будівельного майданчика без дозволу;
  • складання тари, конструкцій, виробів на вулицях, зелених зонах, прибудинкових територіях тощо без дозволу;
  • відсутність на підземних комунікаціях кришок люків колодязів;
  • наїзди на зелені насадження, газони, тротуари, декоративні огорожі; зупинку та стоянку автотранспортних засобів, яка ускладнює або унеможливлює утримання об’єктів благоустрою тощо;
  • забруднення території, вулиці тощо, викликане виконанням будівельних робіт понад нормативні терміни, вказані у дозволі;
  • відсутність освітлення розкопаного місця;
  • відсутність огорожі розкопаного місця, небезпечної зони, перехідного містка при прокладанні підземних інженерних комунікацій;
  • відновлення благоустрою об’єкта після виконання планових та аварійних робіт з недотриманням вимог проектно-кошторисної документації або проекту виконання робіт;
  • відсутність урн для сміття на об’єктах, вказаних у цих Правилах;
  • забруднення території внаслідок пошкодження об’єктів благоустрою;
  • забруднення територій, вулиць тощо, викликане самовільним виконанням будівельних, ремонтно-будівельних робіт (без отримання дозволу);
  • самочинне встановлення літніх майданчиків, відгороджень, постійних і тимчасових огорож, риштувань, дорожніх знаків, кіосків, яток стаціонарних, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами та несвоєчасна їх перереєстрація;
  • розвішування рекламних оголошень, афіш, агітаційних плакатів на фасадах будинків, споруд, парканах, деревах, стовпах тощо без дозволу та несвоєчасне зняття агітаційних плакатів;
  • спалювання на території населених пунктів опалого листя, сухої рослинності, будь-яких промислових, будівельних та побутових відходів;

- інших випадках, передбачених законодавством та цими Правилами.

12.4. Притягнення осіб, винних у порушенні законодавства у сфері благоустрою населених пунктів, до відповідальності, передбаченої законом, не  звільняє  їх  від  обов'язку  відшкодування  шкоди, завданої внаслідок порушення вимог законодавства у сфері благоустрою.

12.5. Усунення наслідків порушення здійснюється негайно.

12.6. У виняткових випадках, коли усунення зазначених наслідків пов’язане із значним об’ємом робіт або необхідністю залучення третіх осіб для виконання відповідних робіт, усунення порушення може бути здійснене у триденний строк.

12.7. Якщо порушення вимог цих Правил пов’язане із аварією, стихійним лихом, усунення наслідків такого порушення здійснюється у п’ятиденний строк.

12.8. У разі, коли особи, винні в порушенні цих Правил, не виконують обов’язок щодо усунення наслідків порушення у встановлений строк, балансоутримувач об’єкта або елемента благоустрою має право здійснити усунення наслідків порушення цих Правил власними силами або шляхом укладення відповідного договору залучити для виконання певних дій третіх осіб. У такому випадку балансоутримувач має право на відшкодування витрат (збитків), понесених у зв’язку з усуненням наслідків порушення вимог цих Правил.

 

XІII. Порядок внесення змін та доповнень до правил благоустрою

         Внесення змін до цих Правил здійснюється згідно з рішеннями Гришковецької селищної ради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до правил благоустрою територій

населених пунктів Гришковецької селищної ради

 

МЕЖІ 
утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій

№ з/п

Прилегла територія

Суб’єкти господарювання, на яких покладається утримання прилеглої території

Межі утримання прилеглої території підприємства, установи, організації (не менше)

1

2

3

4

1

Двори, тротуари, покриття проїзної частини проїздів, прибудинкової території житлового фонду ЖК, ЖБК і ОСББ

Житловий кооператив, житлово-будівельний кооператив, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку

20 м від межі відведеної земельної ділянки та до проїжджої частини вулиці

2

Двори, тротуари, майданчики, покриття проїжджої частини вулиці, інші території земельних ділянок, що надані у власність або користування юридичним або фізичним особам

Власники або користувачі земельних ділянок

20 м від межі земельної ділянки та до проїжджої частини вулиці

3

Території, прилеглі до об’єктів соціальної інфраструктури

Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти

15 м від межі земельної ділянки до проїжджої частини вулиці

4

Території, прилеглі до автозаправних станцій

Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти

50 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці

5

Території, прилеглі до торговельних центрів, об’єктів побутового обслуговування, громадського харчування, авторемонтних майстерень, магазинів, ринків, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності

Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти

20 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці

6

Території, прилеглі до колективних гаражів

Гаражно-будівельні кооперативи

20 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці

7

Території, прилеглі до центрально-теплових, трансформаторних, газорозподільних, тяглових підстанцій

Підприємства, установи, організації, на балансі яких знаходяться вказані об’єкти

у радіусі 10 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці

8

 Автобусні зупинки та зупинки маршрутних транспортних засобів і стоянки (місця відстою) маршрутних таксі

Відповідні дорожньо-експлуатаційні підприємства або інші суб’єкти господарювання на договірних засадах

у радіусі 20 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці

9

Майданчики для паркування

Суб’єкти господарювання, які утримують майданчики для паркування

20 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці

10

Мости, шляхопроводи, інші штучні споруди, території під шляхопроводами

Балансоутримувачі штучних споруд

10 м від периметру споруд

11

Контейнерні майданчики

Балансоутримувачі територій, на яких розміщено контейнерні майданчики

5 м від периметру споруди

12

Території, відведені під проектування та забудову

Фізичні особи, яким відповідно до законодавства відведені земельні ділянки, незалежно від того, ведуться на них роботи чи не ведуться

20 м від межі земельної ділянки, яка відведена під проектування та забудову, та до проїжджої частини вулиці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз регуляторного впливу

проєкту регуляторного акту – рішення сесії селищної ради

«Про затвердження Правил благоустрою територій

населених пунктів Гришковецької селищної ради»

 

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення «Про затвердження Правил благоустрою територій населених пунктів Гришковецької селищної ради» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (зі змінами), Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.

 

1. Визначення проблеми

Проблема, яку передбачається вирішити шляхом регулювання – це відсутність чітко встановлених правил та норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою; відсутність чітко встановленого комплексу заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку на території селищної ради, зокрема, порядку санітарного очищення, особливостей утримання території житлової та громадської забудови, зелених зон; відсутності у юридичних та фізичних осіб договорів на вивезення твердих побутових відходів, складування відходів у непризначених місцях.

Причинами та умовами виникнення зазначених проблем є недостатнє регулювання відносин у сфері благоустрою, зокрема, відсутність чіткого нормативного регулювання:

- прав та обов’язків суб’єктів у сфері благоустрою;

- норм та правил поведінки, що забезпечують утримання об’єктів та елементів благоустрою належним чином, за порушення яких можливо притягнути винних осіб до відповідальності.

Розв’язання викладених проблем за допомогою ринкових механізмів не є можливим.

Чинні нормативно-правові акти не регулюють відносини у сфері благоустрою таким чином, що забезпечувало б їх виконання. На сьогодні відсутні Правила благоустрою, утримання території, забезпечення чистоти і порядку на території селищної ради, які б в повній мірі вирішували дані проблеми. Визначені проблеми справляють негативний вплив перш за все на громадян (мешканців та гостей), яким не забезпечується сприятливе для життєдіяльності середовище, у тому числі, захист довкілля, належний санітарний стан, збереження об’єктів те елементів благоустрою. Зокрема, накопичення сміття на прибудинкових територіях призводить до загрози виникнення інфекційних захворювань та збільшення кількості безпритульних тварин; неутримання у належному стані елементів благоустрою (твердого покриття вулиць, зелених насаджень, спортивних споруд, зупинок громадського транспорту, тимчасових споруд та інших) у цілому порушує права мешканців на сприятливе для життя середовище. Негативний вплив зазначених проблем зазнають також суб’єкти господарювання. Порушення благоустрою призводить до неможливості ефективно здійснювати господарську діяльність.

2. Цілі регулювання

Мета регуляторного акта – регулювання благоустрою населених пунктів, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності середовища, захист довкілля, покращення санітарного стану та мікроклімату на території селищної ради, збереження об’єктів та елементів благоустрою, у тому числі зелених насаджень, їх раціональне використання, належне утримання та охорона.

 

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Альтернативними способами досягнення мети регуляторного акта є:

1– здійснення контролю за санітарним станом населених пунктів, зеленими насадженнями, іншими об’єктами те елементами благоустрою на підставі санітарних норм, правил по утриманню міст і населених пунктів, Кодексу про адміністративні правопорушення України. Але цей спосіб не в повній мірі враховує вимоги щодо утримання у належному стані доріг, вулиць, тимчасових споруд тощо. Стаття 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачають відповідальність за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів. Однак, вказаними статтями КУпАП не конкретизовано види порушень. На теперішній час вказані правила селищною радою не затверджені. Відсутність, затверджених у встановленому законом порядку правил благоустрою, чистоти і порядку в громадських місцях на території селищної ради, унеможливлює притягнення осіб, винних у порушені благоустрою, до передбаченої законом відповідальності;

2– залучення юридичних та фізичних осіб до добровільного вчинення дій, направлених на утримання села у належному санітарному стані, збереження елементів благоустрою. Залучення до вказаних дій на добровільній основі не є методом, що забезпечує постійне докладання зусиль до збереження благоустрою, оскільки такі дії можуть бути виключно на добровільній основі. Застосування такого способу є неефективним. Також вказаний спосіб не може бути прийнятим оскільки він не забезпечує відповідальне ставлення мешканців та суб’єктів господарювання до питань з благоустрою;

3– приведення території села у належний стан за рахунок коштів місцевого бюджету.

Вказаний спосіб не може бути прийнятим, оскільки місцевий бюджет не може забезпечити постійне відновлення елементів благоустрою населених пунктів власними силами та за власний рахунок.

Таким чином, спосіб досягнення цілей закріплення норм та правил поведінки у сфері благоустрою у Правилах благоустрою, забезпечення чистоти та порядку на території населених пунктів Гришковецької селищної ради є переважним перед іншими альтернативними способами досягнення мети регуляторного акта.

Перевагою обраного способу досягнення встановлених цілей затвердження проекту рішення є формування прозорих вимог щодо проведення в селі єдиної політики з підтримки благоустрою, формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, раціонального використання ресурсів територіальної громади, захисту довкілля.

 

4. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання викладених у цьому аналізі проблем пропонується застосувати наступний механізм та реалізацію відповідних заходів.

За загальними правилами, встановленими Законом України «Про благоустрій населених пунктів», утримання у належному стані об’єктів благоустрою власними силами або шляхом залучення на конкурсних засадах інших установ, організацій, здійснює балансоутримувач.

Власники будівель та споруд торговельного, соціально-культурного, спортивного та іншого призначення, розташованих на території об’єкта благоустрою, зобов’язані забезпечити належне утримання наданої їм у встановленому порядку ділянки території у визначених межах зон відповідальності, а також можуть на умовах договору, укладеного з балансоутримувачем, забезпечувати належне утримання закріпленої за ними території (прилеглої території) та брати пайову участь в утриманні об’єкта благоустрою. Межі закріпленої території, обсяги пайової участі визначає власник об’єкта благоустрою.

Порядок розподілу обов’язків між підприємствами, установами та організаціями і громадянами щодо організації утримання належних їм, закріплених та прилеглих територій у належному санітарно-технічному стані базується на принципі, коли кожна особа зобов’язана утримувати у належному стані територію, право користування якої їй надано законним порядком (договором) у визначених межах зон відповідальності. Утримання може здійснюватися спільно на підставі договору.

На суб’єктів господарювання покладається обов’язок по прибиранню тротуарів та територій, прилеглих до об’єктів благоустрою, торгівлі, ресторанного господарства.

Регуляторним актом встановлюються заборони щодо вчинення певних дій, що негативно впливають на благоустрій території селищної ради: забороняється використовувати не за призначенням контейнери та урни для збору відходів; самовільно встановлювати об’єкти зовнішньої реклами; виконувати земляні, будівельні роботи без дозволу, виданого в установленому законодавством порядку; вчиняти дії, що негативно впливають на архітектуру будівель і споруд; вивозити і звалювати у несанкціонованих місцях відходи та влаштовувати звалища; інші заборони.

За порушення правил благоустрою винні особи притягатимуться до відповідальності, встановленої КУпАП, відшкодовуватимуть збитки та суми заподіяної шкоди у порядку та в розмірі, які визначаються чинним законодавством України.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Можливість досягнення цілей регуляторного акта забезпечується у разі добросовісного виконання юридичними та фізичними особами його вимог.

Зовнішніми факторами, що впливають на дію акта, можуть бути наступні:

позитивні:

– відповідальне ставлення юридичних та фізичних осіб до збереження об’єктів та елементів благоустрою;

– здійснення будь-якої діяльності з додержанням санітарних та будівельних норм і правил;

негативні:

– не здійснення обов’язку власника (балансоутримувача) по утриманню об’єктів благоустрою у належному санітарно-технічному стані;

– відсутність коштів для фінансування робіт по утриманню та відновленню об’єктів та елементів благоустрою.

На сьогодні ставлення до питань збереження та відновлення благоустрою з боку юридичних та фізичних осіб є відповідальним, однак недостатнє фінансування не забезпечує належного рівня утримання території селищної ради.

На органи місцевого самоврядування та уповноважених ним осіб покладається вчинення дій, пов’язаних з утриманням об’єктів та елементів благоустрою, які є в комунальній власності; здійснення контролю за додержанням правил благоустрою; притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні правил благоустрою.

Впровадження та виконання вимог акта органами місцевого самоврядування можливе, оскільки на теперішній час утримання майна, що є комунальною власністю, здійснюється селищною радою та уповноваженими нею особами, для чого місцевий бюджет виділяє відповідні кошти, уповноважує відповідних осіб складати протоколи про адміністративні правопорушення, які розглядають адміністративні комісії при органі місцевого самоврядування.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено через рік після набрання чинності актом на підставі:

– кількості порушень правил благоустрою, які обчислюються відповідно до кількості протоколів про адміністративні правопорушення за ст. 152 КУпАП;

– розмірів витрачених коштів на утримання об’єктів благоустрою за рахунок місцевого бюджету та підприємствами за власний рахунок;

– розміри витрачених коштів на відновлення благоустрою особами, які погіршують його стан у процесі господарської діяльності  або у разі аварій, інших дій.

Суб’єктами господарювання та фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, витрачатимуться кошти на утримання у належному санітарному стані належних їм територій, територій прилеглих до їх будівель та споруд, об’єктів торгівлі. Вказане утримання включає ручне або механічне прибирання, збір випадкового сміття, витрати на оплату послуг по вивезенню сміття, збір власними силами або шляхом оплати послуг спеціалізованим організаціям за видалення снігу, здійснення протиожеледних заходів. Передбачається високий рівень проінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта.

Вигоди

Для держави:

1. Упорядкування відносин між суб’єктами господарювання, органом влади в частині благоустрою.

2. Зменшення витрат з бюджету. Наявних витрат не передбачається.

Для суб’єктів господарювання:

1. Чітке встановлення повноважень органів місцевого самоврядування та суб’єктів підприємницької діяльності, приведення до належного стану технічної документації по об’єктах. Можливі штрафні санкції.

Для населення:

1. Поліпшення екологічного, естетичного та санітарно-гігієнічного стану території села.

2. Поінформованість у відносинах між суб’єктами господарювання, органом влади в частині благоустрою, отримання задовільного стану територій селищної ради придатної до мешкання.

Витрати

Наявних витрат не передбачається.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий або до прийняття нових нормативних актів. У разі потреби, до нього вноситимуться зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності. При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього вноситимуться відповідні корегування. Ризик зовнішніх чинників даного регуляторного акта відсутній, так як його впровадження відповідає чинному законодавству.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прогнозними показниками визначено:

1. Упорядкування відносин між суб’єктами господарювання, органом влади та контролюючими органами.

2. Зменшення витрат з місцевого бюджету, пов’язаних з дією акта.

3. Збільшення кількості об’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного акта.

4. Максимальна поінформованість суб’єктів господарювання з основних положень акта.

 

9. Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності дії регуляторного акта

Строк проведення відстеження результативності регуляторного акта:

– базове відстеження буде проведено через рік після набрання чинності актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності акта;

– повторне відстеження через рік, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом;

– періодичне – через 3 роки з дати прийняття регуляторного акта.

Для такого відстеження використовуватимуться статистичні дані, дані установ та підприємств.

 

Селищний голова                                                                 Ірена ЛІСОВА

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора