Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту детального плану території «Детальний план території території земельної ділянки для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруюч

- ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАМОВНИКА:
Виконавчий комітет Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області.
Назва документа державного планування:
«Детальний план території території земельної ділянки для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (електростанції з використанням енергії вітру), розташованої на території Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області».
- ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕКНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ'ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ
Детальний план території (ДПТ) є містобудівною документацією, яка призначена для обґрунтування стратегії планування, забудови та іншого використання території для будівництва. Підставою для розроблення детального плану території є Витяг з Рішення № 970 VIII скликання сорок восьмої сесії Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області від 04.07.2024 р. «Про розроблення детального плану території земельної ділянки для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (електростанції з використанням енергії вітру)».
Територія, на яку розроблено детальний план території розташована поза межами населених пунктів Гришковецької теріторіальної громади (Гришковецька селищна рада) Бердичівського району Житомирської області в центрально-південній частині громади. Проектом розглядаються новосформовані земельні ділянки комунальної власності для розміщення на них об’єктів альтернативної енергетики - електростанції з використанням енергії вітру, а саме – розміщення 11 вітрових електричних установок (ВЕУ). Всі ділянки розташовані за межами населених пунктів. Загальна орієнтовна площа проектних ділянок 16,2848га. На період розроблення ДПТ проектні ділянки несформовані, забудова відсутня, мережі та споруди відсутні. Ділянки мають озеленення (газон), мощення – асфальтобетонне, територія не огороджена, рельєф ділянок - рівнинний. Підземний простір не використовується. Ділянки підземними водами не підтоплюються, не заболочені, зсувні явища відсутні. Проектні ділянки межують із землями сільськогосподарського призначення та поруч знаходяться земельні ділянки лісогосподарського призначення. У межах реалізації проєкту планується встановлення вітротурбін моделі Nordex N163/4-7,5НН173 номінальною потужністю в діапазоні 4-7,5 МВт кожна у кількості 11 одиниць, що забезпечить сумарну встановлену потужність в діапазоні 44-82,5 МВт. Остаточний тип та потужність ВЕУ будуть визначені на наступних стадіях проектування.
Джерелом енергії вітрової станції є вітрова електрична установка (ВЕУ), яка генерує електричну енергію шляхом перетворення кінетичної енергії потоку повітря. ВЕУ складається з ротору, до складу якого входять лопаті, гондоли, до складу якої входить генератор з системою перетворення та башти. Передача потужності ВЕС буде здійснюватися кабельною лінією електропередавання напругою 35 кВ (КЛ 35 кВ) до електричних підстанцій (ПС) 35/110 кВ, розташованих у Гришковецькій селищній громаді. ПС 110/35 кВ, до якої буде видача потужностей від ВЕУ, не входить в комплекс вітрополя, буде розроблено окремим проектом відповідно наданих ТУ. Прокладання КЛ 35 кВ здійснюється по землях державної, комунальної, приватної форми власності (за межами населених пунктів), на які передбачається оформлення відповідних договорів сервітутного користування на проїзди. Управління станції буде здійснюватися дистанційно з центрального офісу компанії, що перебуває за межами вітропарку, через мережу інтернет.
Мета розроблення детального плану території: обґрунтування можливості розміщення проектних об'єктів в межах позначеної території в умовах сформованої містобудівної ситуації; визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами; визначення параметрів забудови окремих об'єктів на відповідних земельних ділянках; обґрунтування та визначення щодо цільового призначення земельних ділянок та їх функціонального використання; обґрунтування можливості зміни цільового призначення частини території проектування, уточнення місця розташування і параметрів формування території проектування.
Детальний план розробляється у відповідності до вимог Земельного кодексу України, Водного кодексу України, Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про благоустрій населених пунктів», «Про землеустрій», «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про природно-заповідний фонд», нормативно-правових актів та нормативно-методичних положень. Під час проєктування враховано також вимоги: Постанова КМУ від 01.09.2021 року №926; ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»; ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»; Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів тощо.
3. ТЕ, ЯКОЮ МІРОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ
Умови для реалізації видів діяльності та об'єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються детальним планом відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», діяльність щодо планованої діяльності (вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше), належить до другої категорії видів діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
4. ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ ДЛЯ ДОВКІЛЛЯ, У ТОМУ ЧИСЛІ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ
Детальний план території є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров'я населення. В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації детального плану території, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: клімат, атмосферне повітря; водні ресурси; ґрунти; стан фауни, флори, біорізноманіття, територій ПЗФ та територій Смарагдової мережі та ін. Ймовірні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення. Ймовірні види впливу на навколишнє середовище: вплив на атмосферне повітря пов'язаний з проведенням будівельних робіт, при експлуатації вплив відсутній; шум, миготіння тіней, електромагнітне випромінювання, вібрація, візуальний вплив через зміну краєвиду, ризики виникнення пожеж, відривання криги з лопатей - утворення побутових і виробних відходів, - скиди стічних вод в відкриті водойми відсутні. На ділянці проектування відсутні централізовані мережі водопостачання, які можуть бути використання для забезпечення водою об'єктів, що проектуються. Водовідведення (каналізація) на території ДПТ відсутнє. Відведення поверхневих стічних вод відбувається за рахунок інфільтрації в ґрунт; - Фауна та орнітофауна. До найбільших загроз тваринному світу в період будівництва і експлуатації ВЕС слід віднести: -загибель птахів і кажанів від зіткнення з вітровою електроустановкою в період міграцій; - відлякування диких тварин з традиційних місць їх існування та відтворювальних ділянок; - зміна просторової структури популяцій і зменшення біомаси комах, що літають в результаті їх приваблювання лампами освітлення, б) для територій з природоохоронним статусом: Об'єкти природно-заповідного фонду та їх охоронні зони поблизу території детального плану та в зоні впливу його - відсутні, в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення. Будь які ймовірні транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення від ведення господарської діяльності на об'єкті - відсутні.
- ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ, ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО
Розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування. До розгляду пропонуються наступні альтернативи: Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку не затвердження та не реалізації проектних рішень детального плану території. Альтернатива 2: «Максимально сприятливий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації, а саме впливу проектних рішень на стан компонентів навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки та гарантування здоров'я громадян, у випадку успішної реалізації запропонованих заходів із використанням інноваційних технологій на засадах сталого розвитку. Альтернатива 3: «Технічна альтернатива» - використання альтернативного обладнання; Альтернатива 4: «Територіальна альтернатива» - проектування на інших земельній ділянці.
- ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Проведення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території відбувається відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з використанням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ Міністерства екології та природних ресурсів України № 296 від 10.08.2018р.).
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища. Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для підготовки звіту CEO передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту ДПТ дані моніторингу стану довкілля; інша доступна інформація, документація, отримана в результаті запитів. Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно- правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища. У звіті про СЕО необхідно також розробити комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров'я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності: вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з територією розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, ґрунти, рослинність та ін.), геолого- гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища; розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища; оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах; визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище; зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості) повідомити громадськість про ефективність проекту і можливі екологічні наслідки. В ході CEO також необхідно провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально - економічного розвитку району та підвищення якості життя населення.
- ЗАХОДИ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗГЛЯНУТИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ
Пом'якшення та запобігання потенційних негативних впливів на довкілля передбачається здійснювати шляхом виконання комплексних заходів, що включають: ресурсозберігаючі заходи - збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.; планувальні заходи - функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів та ін.; відновлювальні заходи - технічна і біологічна рекультивація, нормалізація стану окремих компонентів навколишнього середовища тощо; захисні заходи передбачаються на всіх етапах реалізації проекту Детальний план території здійснювати проектні рішення у відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимогам Закону України «Про охорону земель»; Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо; охоронні заходи -передбачення системи моніторингу. При здійсненні планованої діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.
-
- ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ
Відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища». Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», методичним рекомендаціям із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених наказом Міністерства екології і природних ресурсів України №296 від 10.08.2018 р., методичним рекомендаціям щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації, затверджених наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України N 705 від 18.10.2023 р.
- ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території «Детальний план території території території земельної ділянки для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (електростанції з використанням енергії вітру), розташованої на території Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області» подаються до: Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області за адресою: 13337, Житомирська область, Бердичівський район, селище Гришківці, вул. Червоний Промінь, буд. 4.
Телефон: 098-312-45-97.
Електронна адреса: inbox@gryshkovecka-gromada.gov.ua.
Строк подання зауважень і пропозицій громадськості становить 10 днів з дати оприлюднення Повідомлення про оприлюднення цієї Заяви на офіційному сайті Замовника.

