Вам виписано штраф у розмірі 1,8 млн грн за недопущення до проведення заходу державного екологічного контролю – такі реалії держекоконтролю незабаром можуть вас очікувати. 15 липня на позачерговому засіданні ВР прийнято за основу проект Закону 3091 «Про державний екологічний контроль»
Детальніше про новели законопроєкту 3091:
Проектом Закону пропонується розширити і покращити порядок планування заходів державного екологічного контролю, до яких належать планові та позапланові перевірки, реагування на виклики, рейдові перевірки та патрулювання, перевірки щодо органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Суб’єкти господарювання несуть відповідальність у вигляді штрафу за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища суб’єктами господарювання, що буде регулюватися ст. 23.
Давайте порахуємо в цифрах:
|
До 30 листопада 2021 розмір мінімальної заробітної плати – 6000 грн.
|
З 1 грудня 2021 розмір мінімальної заробітної плати – 6500 грн.
|
1) недопущення до проведення заходу державного екологічного контролю, який проводиться відповідно до вимог законодавства, створення перешкод у його проведенні суб’єктом господарювання з найвищим та високим ступенем екологічного ризику, – у трьохсот кратному розмірі мінімальної заробітної плати;
|
До 30 листопада 2021
1,80 млн. грн.
|
З 1 грудня 2021
1,95 млн. грн.
|
2) недопущення до проведення заходу державного екологічного контролю, який проводиться відповідно до вимог законодавства, створення перешкод у його проведенні суб’єктом господарювання з середнім ступенем екологічного ризику, – у двохсот кратному розмірі мінімальної заробітної плати;
|
До 30 листопада 2021
1,2 млн. грн.
|
З 1 грудня 2021
1,3 млн. грн.
|
3) недопущення до проведення заходу державного екологічного контролю, який проводиться відповідно до вимог законодавства, створення перешкод у його проведенні суб’єктом господарювання з незначним ступенем екологічного ризику, – у стократному розмірі мінімальної заробітної плати;
|
До 30 листопада 2021
600 тис. грн.
|
З 1 грудня 2021
650 тис. грн.
|
4) невиконання законного припису щодо усунення порушень законодавства про охорону навколишнього природного середовища– у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати;
|
До 30 листопада 2021
60 тис. грн.
|
З 1 грудня 2021
65 тис. грн.
|
5) провадження господарської діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля без здійснення такої оцінки та отримання висновку з оцінки впливу на довкілля, яким визначено допустимість провадження планованої діяльності – у шістдесятикратному розмірі мінімальної заробітної плати;
|
До 30 листопада 2021.
360 тис. грн.
|
З 1 грудня 2021
390 тис. грн.
|
6) провадження господарської діяльності без документа дозвільного характеру у сфері екологічної безпеки та природокористування - у випадках, коли необхідність одержання такого документа передбачена законодавством України, – у шістдесятикратному розмірі мінімальної заробітної плати;
|
До 30 листопада 2021
360 тис. грн.
|
З 1 грудня 2021
390 тис. грн.
|
7) невиконання під час провадження господарської діяльності екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля, умов, нормативів та заходів, визначених у інших документах дозвільного характеру у сфері екологічної безпеки та природокористування, – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати;
|
До 30 листопада 2021
180 тис. грн.
|
З 1 грудня 2021
195 тис. грн.
|
8) відсутності обов’язкового страхування майнових ризиків при промисловій розробці родовищ нафти і газу у випадках, передбачених Законом України «Про нафту і газ», обов’язкового страхування майнових ризиків користувача надр під час дослідно-промислового і промислового видобування та використання газу (метану) вугільних родовищ, обов’язкового страхування цивільної відповідальності інвестора, в тому числі за шкоду, заподіяну довкіллю, здоров'ю людей, за угодою про розподіл продукції, обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких, може призвести до аварій екологічного та санітарно-епідеміологічного характеру– у сорокакратному розмірі мінімальної заробітної плати;
…
|
До 30 листопада 2021
240 тис. грн.
|
З 1 грудня 2021
260 тис. грн.
|
14) невиконання вимоги про повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, викладеної у приписі щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу державного екологічного контролю - у п'ятдесяти кратному розмірі мінімальної заробітної плати…
|
До 30 листопада 2021
300 тис. грн.
|
З 1 грудня 2021
325 тис. грн.
|
У разі повторного вчинення будь-якого із порушень, зазначених у пунктах 1-14 частини першої цієї статті протягом трьох років, – у подвійному розмірі штрафу, що передбачений за відповідне порушення;
У разі систематичного вчинення (три і більше) будь-якого із порушень, зазначених у пунктах 1-14 частини першої цієї статті протягом п’яти років,– у потрійному розмірі штрафу, що передбачений за відповідне порушення
А тепер ще один цікавий факт із законопроєкту 3091:
Частину першу статті 5 Закону України «Про судовий збір» про пільги щодо сплати судового збору доповнити пунктом 24 такого змісту:
- Від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються:
«24) позивачі – за подання позовів про зупинення діяльності суб’єкта господарювання у зв’язку з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, про відшкодування шкоди та заподіяних державі збитків внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища».
Будьте в курсі змін!
Професійна асоціація екологів України стає на захист законних інтересів суб’єктів господарювання.
29-30 липня запрошуємо до м. Одеса на
VII Всеукраїнський ЕКОБІЗНЕС-ФОРУМ «Зелена економіка: як досягти балансу»
Вам простягнуть «руку допомоги» експерти та партнери Професійної асоціації екологів України:
- Практикуючі екологи та юристи
- Провідні фахівці в галузі охорони навколишнього середовища
- Розробники природоохоронної документації
В полі зору законодавчі зміни: зважуємо ризики та шукаємо рішення:
- Як не втратити бізнес і дотримуватися вимог природоохоронного законодавства України, забезпечити і організувати роботу з екологічної безпеки на підприємстві?
- Як не потрапити під штрафні санкції та в рейтинг найбільших забруднювачів?
- Чи легко в Україні реалізувати інвестиційний проект (під призмою сучасних реалій)?
- Де взяти фінансування для реалізації екомодернізації?
- Доцільність та особливості впровадження автоматизованого моніторингу на джерелах викидів. Директива 2010/75/ЄС.
- ПАЕУ щодо проблемних питань ОВД та шляхів їх вирішення
- Як подолати екорейдерство та екоманіпуляції і не втратити бізнес?
|