Фото без опису

У воєнний час потреба військовослужбовців у якісній і вчасній правовій допомозі зростає. Особливо вона потрібна військовим, що перебувають на лікуванні й не мають змоги самостійно звернутися по правничу допомогу.

Серед питань, з якими до системи БПД найчастіше  звертаються військовослужбовці: проходження ВЛК та оскарження рішення комісії, захист у справах про адміністративні правопорушення, звільнення з військової служби, вихід на пенсію військовослужбовців, перерахунок військової пенсії, подання позовів щодо стягнення невиплаченого грошового та речового забезпечення, бойових виплат, отримання допомоги сім’ям загиблих військовослужбовців, отримання допомоги військовослужбовцям у разі поранення.

Окремим питанням є звернення військовослужбовця до керівництва для вирішення питань на встановлення статусу учасника бойових дій, відпустку, звільнення, проведення службового розслідування та видачі довідки про обставини травми,  направлення на ВЛК, МСЕК, виплати додаткової винагороди під час лікування, що вимагає документального оформлення — подання рапорту.

Куди подавати рапорт

Рапорт пишуть у 2-х примірниках і подають:

  • до стройової частини військової частини, (слід зафіксувати вхідний номер документа);
  • або до керівництва, яке може його прийняти (на своєму примірнику зафіксувати дату подання, посаду й прізвище особи, яка його прийняла);
  • або направляється поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення та описом вкладення на адресу військової частини.

Рапорт подається послідовно по вертикалі керівництва (наприклад, спочатку командиру роти, потім командиру батальйону і так далі).

Якщо ж безпосередній керівник не реагує на рапорт, військовослужбовцю необхідно звернутися до керівництва вищого рівня, з обов’язковим зазначенням того, що він намагається врегулювати це питання.

Час розгляду рапорту

  • Рапорт розглядається невідкладно, але не пізніше ніж 15 днів від дня отримання у разі, якщо він не потребує додаткового вивчення.
  • Загальний термін розгляду  — 1 місяць (але може бути продовжений до 45 днів).

Якщо є вмотивовані підстави неможливості довго чекати розгляду рапорту, разом із ним можна подати заяву про прискорення розгляду.

Відповідь на рапорт

Відповідь на рапорт має бути письмовою. У разі, якщо це відмова, — з посиланням на акти законодавства із зазначенням причин відмови та роз’ясненням порядку оскарження ухваленого рішення.

Слід пам’ятати, що військовослужбовець або члени його родини можуть й усно звертатися до командира військової частини, начальника органу військового управління, оскільки вони у визначені дні та години приймають військовослужбовців з особистих питань.

Інформацію щодо пропозицій, заяв і скарг у день їх надходження вносять до журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян (додаток 4 до Дисциплінарного Статуту ЗСУ), який ведуть і зберігають у кожній військовій частині, закладі та установі.

 

Поставити додаткові правові запитання можна у контактному центрі  системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103, або звертайтеся до Бердичівського місцевого центру з надання БВПД за адресою: м.Бердичів, вул.Чорновола, 9, або телефонуйте нам – (068)291-9018.